Iranian Agriculture News Agency

هیچ مورد مشکوکی از بیماری« تب کریمه کنگو» در اصفهان نداشتیم

تاکنون مورد مشکوک و مثبت از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان اصفهان گزارش نشده است.

هیچ مورد مشکوکی از بیماری« تب کریمه کنگو» در اصفهان نداشتیم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محمد کشتکار با اشاره به شیوع ویروس تب کریمه کنگو در برخی از استان‌های کشور اظهار داشت: ویروس تب کریمه کنگو بین دام و انسان مشترک است؛ این ویروس در دام بدون علامت است و افرادی که در معرض دام و فراورده‌های دامی قرار دارند در معرض خطر ابتلاء به این ویروس قرار می‌گیرند.

وی افزود: تاکنون مورد مشکوک و مثبت از ابتلاء به تب کریمه کنگو در استان اصفهان گزارش نشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه موارد ابتلاء به تب کریمه کنگو در سالهای گذشته در شهرستانهای غرب استان اصفهان گزارش شده است، تصریح کرد: در سال گذشته بالغ بر سه هزار و۶۰۰ لیتر سم برای مکان دام‌های استان اصفهان و به ویژه مناطق غرب استان اصفهان تخصیص یافت.

۳۰ کشتارگاه صنعتی اصفهان دارای اتاق پیش سرد است

وی به ۳۳ کشتارگاه صنعتی دام در استان اصفهان اشاره‌ای کرد و گفت: در دو سال اخیر، ۳۰ کشتارگاه مجهز به سیستم پیش سرد شده اند و ۹۹ درصد گوشت در استان اصفهان برای پیشگیری از بیماری‌های احتمالی مانند تب کریمه کنگو در اتاق پیش سرد قرار می‌گیرد و با این شیوه نگهداری احتمال انتقال این ویروس به صفر نزدیک می‌شود.

کشتکار دو کشتارگاه در شهر دهق و کوهپایه را فاقد سیستم پیش سرد معرفی کرد و گفت: در این مناطق هم با نظارت‌های دقیق، توصیه شده که پس از کُشتار دام به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود.

از کشتار غیرمجاز دام اجتناب کنید

وی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار غیرمجاز دام خودداری کنند؛ گوشت مورد نیاز خود را از مراکز مجاز توزیع گوشت خریداری کنند و لازم است گوشت را قبل از استفاده در خنک کننده یخچال قرار دهند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه لازم است، دام قبل از کشتار معاینه فنی شود، گفت: اگر دام با عامل بیماری _یا همان کنه_ آلوده باشد قبل از ذبح ضدعفونی و سم پاشی شده و دو هفته بعد اجازه کشتار به آن داده می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید