Iranian Agriculture News Agency

کمبود اعتبار برای تزریق واکسن «بروسلوز» دامی داریم

اگر اعتبارات لازم برای «دامپزشکی اصفهان» تأمین نشود نمی‌توان واکسن «بروسلوز» را در زمان طلایی به دامها تزریق کرد.

کمبود اعتبار برای تزریق واکسن «بروسلوز» دامی داریم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، شهرام موحدی  با اشاره به اهمیت پیشگیری از بیماری‌های بین انسان با دام و طیور اظهار داشت: اگر امروزه بیماری‌های بین انسان و دام نظیر هاری، سیاه زخم و تب مالت کنترل شده به علت اقدامات پیشگیرانه و به موقع اداره کل دامپزشکی استان اصفهان است.

وی افزود: امروزه با شیوع کرونا، تابوی بیماری‌های مشترک دام و انسان شکسته شده است و می‌توان خطرناک بودن این ویروس‌ها را اطلاع رسانی کرد.

ضرورت اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به ضرورت اقدامات پیشگیرانه و به موقع در جهت کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام گفت: در سال گذشته به بیش از ۱۵ هزار قلاده سگ واکسن هاری زده شد که در راستای ادامه این روند نیازمند خودروهای عملیاتی در مناطق عشایری هستیم که عدم دسترسی به این تجهیزات یکی از کمبودهای مهم اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر اعتبارات لازم برای اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تأمین نشود نمی‌توان واکسن «بروسلوز» را در زمان طلایی به دام‌ها تزریق کرد و سال بعد با گسترش تب مالت در سطح جامعه مواجه خواهیم شد.

موحدی از رسانه‌ها گله کرد و گفت: رسانه‌ها باید اهمیت اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را به جامعه اطلاع رسانی کنند تا با رفع کمبود اعتبارات بتوان سلامت دام و انسان را تا حد زیادی تضمین کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید