Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح‌های نوین آبیاری در۱۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

طرح‌ها و روشهای نوین آبیاری که نقش مهمی در مصرف بهینه آب دارد در سطح ۱۲۳ هزار هکتار معادل نیمی ازسطح کشت فعلی استان اصفهان اجرا شده است.

اجرای طرح‌های نوین آبیاری در۱۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مجید امینی  با اشاره به بازگشایی زاینده رود در تابستان اظهار داشت: طرح‌ها و روش‌های نوین آبیاری که نقش مهمی در مصرف بهینه آب دارد در سطح ۱۲۳ هزار هکتار معادل نیمی از سطح کشت فعلی استان اجرا شده است که می‌توان از استخرهای کشاورزی با همین هدف نام برد.

وی افزود: استخرهای کشاورزی با توجه به کاربردهای متنوع در راستای ذخیره مدت دار آب مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به تنوع استخرهای کشاورزی گفت: استخرهای ذخیره آب در قالب‌های بتنی، ژئوممبران و سنگی ساخته می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بالغ بر ۳ هزار باب استخر کشاورزی با امکانات ایمنی نظیر فنس، دیوارکشی، طناب نجات در اختیار کشاورزان قرار داده است اما پس از آن حفظ و نگهداری موارد ایمنی استخرهای کشاورزی برعهده بهره بردار است.

خطر غرق شدگی در استخرهای کشاورزی ارتباطی با مهارت شناگر ندارد

امینی با اشاره به اینکه در سال گذشته کمتر از ده نفر در استخرهای کشاورزی غرق شدند، گفت: شنا کردن در استخرهای ژئوممبرانی با خطر غرق شدن همراه است. خاصیت استخرهای ژئوممبران به گونه‌ای است که حتی اگر فرد شناگر ماهر و غواص هم باشد تا کسی به نجاتش نیاید نمی‌تواند از این استخرها سالم بیرون بیاید.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه درباره شنا در استخرهای کشاورزی به ویژه از نوع ژئوممبران تصریح کرد: از آنجا که استخرهای ژئوممبران نسبت به سایر انواع استخرها ارزان‌تر است و دوام بیشتری دارد مورد استقبال بهره برداران قرار دارد و اهمیت اطلاع رسانی از خطر غرق شدگی در این استخرها بسیار مهم و ضروری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید