Iranian Agriculture News Agency

پیوند ارقام مرغوب پسته در باغ‌های شاهین شهر و میمه

پیوند ارقام مرغوب پسته در باغ‌های پسته شهرستان شاهین شهر و میمه استان اصفهان آغاز شد.

پیوند ارقام مرغوب پسته در باغ‌های شاهین شهر و میمه

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به اینکه در پیوند پسته، ارقام تجاری با پایه درخت جوان، نوع محصول دهی آن را برای باردهی بیشتر اصلاح می‌کندگفت: پیوند نهال‌های پسته از دو تا سه سالگی شروع و باردهی محصول آن از ۴ تا ۵ سالگی آغاز می‌شود و از ۷سالگی باردهی اقتصادی آن شروع و تا ۵۰ سالگی و بیشتر ادامه دارد.

مصطفی عباسی افزود: بیش از ۶۴۰ هکتار باغات پسته دارد که ۵۱۰ هکتار آن باغ‌های بارور و بقیه آن درختانی هستند که تازه کشت شده و نیاز به پیوند برای اصلاح محصول دارند.

وی با بیان اینکه بهترین ارقام پسته برای پیوند ، پسته کله قوچی، احمد آقایی، اکبری و فندقی است گفت: از این میان پسته فندقی با طعم و کیفیت مناسب برای گز سازی در اصفهان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهین شهر و میمه افزود: در چند سال گذشته به دلیل آب و هوای منطقه و کم آبی و شوری خاک، تغییر الگوی کشت از باغ‌های بادام و هلو به باغ‌های پسته مورد استقبال کشاورزان و باغداران قرار گرفته و درآمد بسیار خوبی برای کشاورزان همراه داشته است.

عباسی گفت: تغییر الگوی کشت از محصولات باغی و زراعی پر آب به محصولات کم آبی همچون پسته، موجب صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف منابع آبی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید