Iranian Agriculture News Agency

خروج ۱۳۸ تن پروتئین حرام از چرخه کشتارگاه های اصفهان

با تلاش ناظران شرعی از اول فروردین سال ۹۸ تاکنون، حدود ۱۳۸ تن پروتئین حرام از چرخه کشتارگاه ها خارج شده است.

خروج ۱۳۸ تن پروتئین حرام از چرخه کشتارگاه های اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا کیانی  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰ ناظر شرعی در کشتارگاه های استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: ناظران شرعی در این خصوص با سختی ها و مخاطراتی همراه هستند.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش ناظران شرعی از تاریخ اول فروردین سال ۹۸ تاکنون، حدود ۱۳۸ تن پروتئین حرام از چرخه کشتارگاه ها خارج شده است، افزود: حدود ۱۱۱ تن طیور و ۲۷ تن لاشه گوسفند، گاو و شتر معدوم و از چرخه خارج شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه اداره کل دامپزشکی استان اصفهان همچنین به گلایه کشتارگاه ها در بحث تناقص قانون در ذبح شرعی اشاره کرد و گفت: مطابق قانون، کشتارگاه ها به تعداد هر راس دام و طیور باید عوارض به دولت پرداخت کنند و دولت هر ساله باید تحت حقوق ناظران شرعی به آنها پرداخت کند که این تاکنون عملی نشده است.

وی توضیح داد: متاسفانه در حالی که دولت این عوارض را دریافت کرده، این هزینه را به ناظرین ذبح شرعی نداده و عنوان کرده خود کشتارگاه ها این هزینه را باید به ناظران پرداخت کنند، بنابراین امیدواریم این تناقض در قانون به زودی مرتفع شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی نیز در این نشست با اشاره به صادرات اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در سه ماهه نخست سال گذشته، اظهار کرد: در این مدت ۵۳۴۱ هزار تن محصول به ارزش ۵ میلیون و ۲۹۵ هزار دلار از استان به خارج کشور صادر شده است که این میزان صادرات در سه ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۶۶۰ تن محصول به ارزش ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بود.

محمد کشتکار با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان صادرات خامه پاستوریزه به روسیه به دلیل محدودیت های صادرات و کرونا کاهش یافت، گفت: با این وجود ۱۱۰ تن پودر آب پنیر، ۸۰ تن کنسانتره شیر، ۴۴۶ تن خامه و ۷۸۱ هزار تن شیر خشک از استان اصفهان صادر شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید