Iranian Agriculture News Agency

کاشت هزار هکتار جنگل در حوزه‌های آبخیزداری شاهین‌شهر

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین‌شهر و میمه، از کاشت بیش از ۸۰۰ هکتار جنگل دست‌کاشت در سال گذشته و پیشنهاد کاشت ۱۰۰۰ هکتار در سال ۹۹، خبرداد.

کاشت هزار هکتار جنگل در حوزه‌های آبخیزداری شاهین‌شهر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهدی اکبری با اشاره به روز بیابان زدایی، اظهار کرد: شهرستان شاهین‌شهر و میمه فاقد بیابان است و برای بهره برداری مفید از آب‌های سطحی، کمک به نفوذ آب در سفره‌های زیر زمینی، در سال‌ گذشته حدود ۸۰۰ هکتار جنگل در گردنه داس منطقه رباط دوری با اعتباری به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی انجام شد.

وی ادامه داد: با ایجاد گودالهای آبگیر جهت مهار آبهای سطحی و حداکثر بهره برداری از بارندگیها، جوانه‌زنی این پروژه ۸۵ درصد بوده است.

 مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین‌شهر و میمه با تاکید بر پیشنهاد جنگلکاری هزار هکتار در حوزه آبخیزداری دستکن، افزود: در سال‌های ۹۶ و ۹۷ بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل بذرکاشت در حوزه آبخیزداری دستکن، با بهره‌برداری از گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی این منطقه مانند بادام اسکوپاریا انجام‌شد و پیشنهاد کاشت هزار هکتار جنگل بذرکاشت دستی امسال، در حوزه آبخیزداری دستکن در دستور کار اداره است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید