Iranian Agriculture News Agency

افزایش تدریجی سطح زیر کشت محصولات کم آب بر

سطح زیر کشت محصولات کم آب‌بر در آران و بیدگل افزایش می‌یابد.

افزایش تدریجی سطح زیر کشت محصولات کم آب بر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیرجهادکشاورزی آران وبیدگل به برنامه‌ریزی برای افزایش سطح زیر کشت زعفران به ۱۰۰ هکتار اشاره کرد و گفت: سطح زیر کشت محصولاتی مانند زعفران و گیاهان دارویی بر اساس افق ۱۴۰۴ در آران و بیدگل به تدریج افزایش می‌یابد.

حسین فتاحی افزود: سالانه ۴۰ کیلوگرم زعفران در این شهرستان تولید می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تلاش می‌شود، تولید زعفران و گیاهان دارویی کم آب بر به پنج برابر این میزان برسد.

وی با اشاره به اجرای روش‌های آبیاری نوین و تجمیعی در سطح ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آران و بیدگل در سال گذشته، افزود: برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی این شهرستان ترویج کشت گلخانه‌ای است که می‌تواند تنها راه مقابله با کم‌آبی و افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی به شمار برود.

وی مساحت مجموع زمین‌های کشاورزی این شهرستان را ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: چهار هزار هکتار از این زمین‌ها شامل باغ‌ها است و بقیه به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

مدیرجهادکشاورزی آران وبیدگل تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی در این شهرستان را نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر برشمرد و گفت: تعداد بیمه‌شدگان در این بخش ۸۰۰ نفر هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید