Iranian Agriculture News Agency

فعالیت‌های گلخانه‌ای در اردستان حمایت شوند

فرماندار اردستان با اشاره به ظرفیت این شهرستان منجمله در تولید نهال‌های گواهی شده، بر لزوم تلاش‌ها برای حمایت از توسعه فعالیت‌های گلخانه‌ای تاکید کرد.

 فعالیت‌های گلخانه‌ای در اردستان حمایت شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حمیدرضا تاملی در حاشیه بازدید از یک گلخانه در چهارمیل اردستان بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوب این شهرستان می‌توان آن را به قطب تولید نهال گواهی شده تبدیل کرد تا در همه جای ایران کشاورزان علاقه‌مند نهالی را کشت کنند که در این منطقه تولید شده است.

وی تشریح کرد: سال گذشته تسهیلات در این بخش با حمایت وزارت جهاد کشاورزی به افراد علاقه‌مندان‌ پرداخت و در این راستا نیز مجوز ۳۵ گلخانه کوچک حداکثر ۳۰۰ مترمربعی صادر شد.

فرماندار اردستان با اشاره به ساخت سه گلخانه تولید سبزی، نهال و گل محمدی افزود: امسال نیز تسهیلات راه‌اندازی گلخانه‌های بزرگ به میزان هر متر مربع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

وی به تولید نهال گواهی شده میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار در چهارمیل اردستان اشاره کرد و یادآور شد: این گلخانه در مساحت سه هزار مترمربع، سالانه ۱۲۰ هزار اصله نهال گواهی شده بدون ویروس از میوه‌های هسته‌دار و دانه‌دار به روش هیدروفونیک تولید و به بازار عرضه می‌کند.

تاملی اضافه کرد: هنوز فاصله زیادی در بخش کشاورزی با رویکردهای علمی دنیا داریم اما با استفاده از دانش روز و جدیدترین دستاوردهای علمی، تولید نهال در اردستان انجام می‌شود که اتفاق خوبی است؛ زیرا از مرحله کشت بافت، پایه نهال تا مرحله تولید جوانک و پیوند در اختیار شرکت فجر وابسته به بنیاد مستضعفان است که می‌توانند نیاز کشاورزان علاقه‌مند به استفاده از نهال گواهی شده و بدون ویروس را تامین کنند.

وی تاکید کرد: بر این اساس انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با همکاری شرکت فجر اصفهان مستقر در چهارمیل اردستان، در بخش تولید نهال گواهی شده و دارای اصالت، بیشتر فعال شود.

فرماندار اردستان ادامه داد: بنابر اعلام مسوولان امر، در حال حاضر افزون بر۶۰ میلیون اصله نهال سالانه در کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود که تنها ۲ میلیون اصله گواهی شده، با اصالت و دارای تضمین بدون ویروس است.

وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که تا رسیدن به عدد ۶۰ میلیون‌ اصله نهال یک بازار خوب و قابل رشد داریم که انتظار می‌رود جهاد کشاورزی با همکاری شرکت فجر چهارمیل با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جلب سرمایه‌گذار در این زمینه بیشتر فعال شود.

بیش از ۲۵ هزار هکتار باغ و زمین کشاورزی در اردستان وجود دارد.

شهرستان اردستان با جمعیت بیش از ۴۲ هزار نفر، در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید