Iranian Agriculture News Agency

به قیمت مصوب نرسیم، مرغداران ورشکست می‌شوند

تولیدکنندگان مرغ در حال آسیب هستند و اگر به قیمت مصوب نرسیم مرغداران رو به ورشکستگی خواهند رفت.

به قیمت مصوب نرسیم، مرغداران ورشکست می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان با بیان اینکه هر گونه افزایش نرخ مرغ را تکذیب می کنم، گفت: تولیدکنندگان مرغ در حال آسیب هستند و اگر به قیمت مصوب نرسیم مرغداران رو به ورشکستگی خواهند رفت.

حمیدرضا شیخان درباره نوسانات و افزایش قیمت مرغ، اظهار کرد: در شرایط کنونی هر گونه افزایش نرخ مرغ را تکذیب می کنم، چراکه قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است که اکنون حدود ۹۰۰ تومان زیر این قیمت توزیع می شود.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ برای صنعت مرغ استان و کشور بسیار بد است، تاکید کرد: تولیدکنندگان مرغ در حال آسیب هستند و اگر به قیمت مصوب نرسیم مرغداران رو به ورشکستگی خواهند رفت.

رئیس انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی مرغ استان اصفهان با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و به علت بسته شدن مراکز تفریحی و رفاهی مصرف مرغ به شدت کاهش داشته که این موجب، افت قیمت مرغ و ضرر مرغداران شد، افزود: با عادی شدن شرایط میزان کشتار مرغ در استان اصفهان به ۵۰۰ تن در روز رسیده است.

وی درباره مشکل تامین نهاده های مرغداران و احتمال کاهش جوجه ریزی، پیش بینی کرد: احتمالا نوسانات و افزایش قیمت مرغ ۱۰ درصد باشد، از سوی دیگر دولت به دنبال این است که نهاده ها را با قیمت مصوب به دست مصرف کننده برساند، مگر اینکه شرایط دیگری رقم بخورد و نهادها با ارز نیمایی وارد شود.

شیخان گفت: امروز قیمت مرغ در کشتارگاه های اصفهان ۱۱۲۶۰ تومان است که به دست مصرف کننده ۱۲۱۰۰ تومان می رسد که نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید