Iranian Agriculture News Agency

تغییر کاربری اراضی زراعی در حریم و محدوده شهر گلپایگان

تغییر کاربری در حریم و محدوده شهر گلپایگان و فنس کشی در زمین‌های زراعی گلپایگان به شکل وسیع انجام می شود و نیازمند برخورد قانونی است.

تغییر کاربری اراضی زراعی در حریم و محدوده شهر گلپایگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حیدرعلی گل‌محمدی در کارگروه هماهنگی و برخورد با تخلفات ساخت و ساز در فرمانداری گلپایگان اظهار کرد: جهاد کشاورزی به زمین از منظر امنیت غذایی نگاه می‌کند و قوانین حفظ کاربری نیز برای امنیت غذایی است.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری در حریم و محدوده شهر گلپایگان به شکل وسیع در حال انجام است، گفت: وقتی که واحدهای دامداری دچار مشکل می‌شوند و برای انجام کار با مراجعه به شهرداری عوارض زیادی باید پرداخت کنند مجبور به تغییر کاربری می‌شوند.

جهاد کشاورزی متولی حفظ اراضی کشاورزی است

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: جهاد کشاورزی متولی حفظ کاربری اراضی است و حدود ۹۰ درصد تغییر کاربری‌ها توسط جهاد شناسایی و به دادگستری معرفی می‌شود، ضعف‌هایی در قانون است که اصلاح باید شود، در اجرای احکام لودر و کامیون نداریم، حتی به واحد امور اراضی جهاد کشاورزی گلپایگان اعتباری برای تخریب تغییر کاربری تخصیص داده نشده است.

وی افزود: در گلپایگان، در زمین یکی از نهادها ساخت و ساز انجام شده است که بعد تخریب شاکی شدند، ایجاد اتاق کارگری و فنس کشی در زمین‌های زراعی گلپایگان زیاد دیده می‌شود، در اجرای احکام تغییر کاربری نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم.

واحد امور اراضی جهاد کشاورزی گلپایگان ماشین گشت برای حفظ اراضی ندارد

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلپایگان با بیان اینکه قانون حفظ کاربری سال ۷۴ در مجلس شورای اسلامی تصویب و سال ۸۵ اصلاح شد، اظهار کرد: امور اراضی جهاد کشاورزی گلپایگان یک ماشین گشت ویژه برای حفظ و جلوگیری از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز ندارد.

قربانعلی شهریسوند گفت: در قانون وظیفه جهاد حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و خارج از محدوده شهر است اما در واحد امور اراضی جهاد کشاورزی گلپایگان قدرت اجرایی و حتی امنیت جانی نداریم منتها دغدغه ما حفظ اراضی کشاورزی است، مجبوریم روزهای تعطیل نیز کار کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید