Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

در دو هزار و ۹۵۰ هکتار از عرصه های کشاورزی، کانونهای ملخ شناسایی و مبارزه با ملخ ها آغاز شده است

مبارزه با آفت ملخ در سطح ۲۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اصغر رستمی  با اشاره به ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح آلوده به ملخ در عرصه‌های طبیعی استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون سطح مبارزه با آفت ملخ در دو هزار و ۹۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی و کشاورزی در استان اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل دسته‌های بزرگ ملخ تابعی از شرایط مناسب آب و هوایی است که با بارش‌های بهاره این شرایط در استان اصفهان مهیا شده، افزود: ملخ‌های مراکشی، ایتالیایی، بومی و شکم بادنجانی از مهمترین ملخ‌های موجود در استان اصفهان است.

مقابله با ملخ در بالغ بر سه هکتار از اراضی کشاورزی اصفهان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تفریخ بالای کپسول تخم‌ها در سال جاری به علت شرایط آب و هوایی مناسب گفت: در سال جاری میزان سطح مبارزه با ملخ در این استان تاکنون به سه هکتار رسیده است.

وی افزود: ملخ‌ها به عنوان خطرناک‌ترین آفات محصولات کشاورزی از دیرباز وجود داشته‌اند و به علت تنوع گونه‌ای و تغذیه‌ای می‌توانند به فراورده‌های زراعی، باغی و مراتع خسارت وارد کنند؛ تاکنون این خسارت متوجه مراتع طبیعی استان اصفهان بوده و به باغات و اراضی کشاورزی خسارتی وارد نشده است.

پایش آفت ملخ در ۲۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اصفهان

رستمی اشاره‌ای هم به پایش در ۲۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی و سم پاشی و آمادگی جهت کنترل آفت ملخ در استان اصفهان داشت و گفت: زمان مبارزه بسته به شرایط آب و هوایی معمولاً از اواخر فروردین ماه شروع شده و در شهرستانهای تیران و کرون، لنجان، دهاقان، شهرضا، نائین، شاهین شهر و میمه در حال مبارزه است.

وی افزود: مبارزه با ملخ‌های مراکشی، صحرایی و ایتالیایی در اولویت قرار دارد؛ چراکه به شدت مخرب هستند و با توجه به مشاهده ملخ شکم بادنجانی در میمه این گونه ملخ خسارت چندانی ندارد و به علت جثه درشت خود ممکن است هراس ایجاد کند.

شهرستان تیران و کرون در تیررس طغیان ملخ‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان بیان داشت: پیش بینی می‌شود شهرستان تیران و کرون بیشترین خسارت را از آفت ملخ داشته باشد؛ تاکنون در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان با آفت ملخ مبارزه شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید