Iranian Agriculture News Agency

تامین ۴۰ درصدی نهاده های طیور و توزیع در مرغداری های استان اصفهان

۹ هزار تن کنجاله سویا، دو هزار تن ذرت، یک هزار و ۲۰۰ تن جو از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در بین دامداران و مرغداران استان اصفهان توزیع شد.

تامین ۴۰ درصدی نهاده های طیور و توزیع در مرغداری های استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست با اشاره به تأمین ۴۰ درصد نهاده‌های طیور مرغداری‌های استان اصفهان اظهار کرد: در دو روز گذشته، ۱۰۱ کامیون ذرت، ۹۱ کامیون کنجاله سویا و ۷ کامیون جو از بندر امام خمینی (ره) بارگیری و به استان اصفهان رسید.

وی افزود: در دو روز گذشته، 9 هزار تن کنجاله سویا، دو هزار تن ذرت، یک هزار و ۲۰۰ تن جو از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی در بین دامداران و مرغداران استان اصفهان توزیع شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به جوجه ریزی بالغ بر ۱۴ میلیون جوجه گوشتی و ۱۲ میلیون مرغ تخم گذار در مرغداری‌های استان اصفهان تصریح کرد: تاکنون به طور متوسط ۴۰ درصد ذرت و ۶۰ درصد جو و کنجاله سویا دامداری‌ها و مرغداری‌های استان اصفهان تأمین شده است.

وی ۹۰ درصد نهاده‌های طیور را در کشور وارداتی دانست و افزود: واحدهای مرغداری به نهاده ذرت و کنجاله سویا نیاز دارند.

ایراندوست ۳۵ درصد نهاده‌های مورد نیاز گاوداری‌ها را هم وارداتی معرفی کرد و گفت: در استان اصفهان بالغ بر چهارصد و ۹۰ هزار گاو و گوساله و ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار گوسفند و بز وجود دارد که واحدهای دامداری به هر سه نهاده ذرت، کنجاله سویا و جو و واحدهای گوسفندداری هم به نهاده جو نیازمندند.

وی عدم تأخیر در تخصیص نهاده‌های دامی و طیور را در استان اصفهان، افزایش تقاضا برای ارسال نهاده‌های آزاد شده در بندر امام خمینی (ره) دانست و اضافه کرد: با تخصیص ارز و ترخیص نهاده‌ها و افزایش تقاضا در کل کشور، چنانچه حمل و نقل نهاده‌ها از بندر امام خمینی (ره) علاوه بر کامیون از خطوط ریلی استفاده می‌شد که این امر مورد توافق اتحادیه دامداران و مرغداران واقع نشد، تأمین این نهاده‌ها در استان اصفهان شتاب می‌گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید