Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح "سرشاخه کاری درختان گردو"در نایین

عملیات سرشاخه کاری با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰میلیون ریال درشهرستان نایین اجرا شد.

اجرای طرح "سرشاخه کاری درختان گردو"در نایین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نایین از آغاز اجرای طرح "سرشاخه کاری درختان گردو" در این شهرستان خبر داد.

احمدرضا باقریان گفت: عملیات سرشاخه کاری بر روی تعدادی از درختان گردو در روستاهای بخش مرکزی شهرستان نایین با هزینه ای بالغ بر ۲۵۰میلیون ریال، از محل اعتبارات ملی به صورت آزمایشی صورت گرفت.

وی افزود: در این روش شاخه‌های قدیمی درختان گردو بریده شده و ارقام جدید و مقاوم‌تر به آن‌ها پیوند زده شده و سپس از پیوند جدید محافظت می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از این عملیات، تغییر رقم محصول، بهبود کیفیت میوه، افزایش عملکرد و جوانسازی درختان و همچنین از بین بردن آفات آن هاست.

باقریان اضافه کرد: سرمازدگی درختان گردو به ویژه سرمازدگی بهاره، کاهش تولید و پایین بودن عملکرد برداشت و عدم یکنواختی محصول تولید شده از جمله مشکلاتی است که در کشور برای تولید گردو وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی نایین ادامه داد: در این راستا در جهان برای مقابله با این مشکلات  از روش علمی استفاده می‌شود، که یا حذف درختان موجود و کاشت درختان جدید با ارقام جدید است و یا تعویض تاج درختان به عنوان "سرشاخه کاری" باغ‌ها" که این روش به صورت آزمایشی در نایین مورد استفاده قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید