Iranian Agriculture News Agency

برداشت سیر در خور و بیابانک آغاز شد

برداشت محصول سیر از ۲۰ هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان خور و بیابانک آغاز شده است.

برداشت سیر در خور و بیابانک آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک  با بیان اینکه از هر هکتار ۱۲ تن سیر برداشت می‌شود، گفت: پیش بینی می‌شود ۲۲۰ تن سیر از مزارع و زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

سید حکمت موسوی با بیان این که رقم کشت شده سیر از نوع بومی ثبت شده جندق است، افزود: سیرهای این شهرستان به دلیل طعم و عطر خاص مشتریان فراوانی دارد.

برداشت سیر در شهرستان خور و بیابانک از نیمه اردیبهشت آغاز و تا پایان همین ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک گفت: این میزان محصول از زمین‌های کشاورزی شهرهای خور، فرخی و جندق و روستاهای چاه ملک ، اُردیب ، ایراج و مهرجان برداشت می‌شود.

موسوی تعداد کشاورزان این بخش را ۵۰ کشاورز اعلام کرد.سیر سرشار از فولیک اسید، ویتامین c، کلسیم ، آهن و منیزیم است که برای تصفیه خون و عفونت‌های تنفسی موثر است.

بیش از ۶۵ درصد از جمعیت خور و بیابانک به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

آب مورد نیاز ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت این شهرستان از ۵۸ حلقه چاه کشاورزی و ۷۶ رشته قنات و حدود ۴۰ چشمه تأمین می‌شود و سالانه ۱۳ هزار تُن محصول زراعی و باغی اعم از گندم، جو، آفتابگردان، چغندر، شلغم، پنبه، یونجه، روناس، زعفران، سیر، خرما، انار، پسته، زیتون، انجیر، بادام، گردو، آلو زرد، توت و زردآلو در آن تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید