Iranian Agriculture News Agency

باغ‌های انار دهستان رامشه تشنه آب

250هکتار از باغ‌های انار دهستان رامشه در حال نابودی است.

باغ‌های انار دهستان رامشه تشنه آب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، کارشناس باغ‌های اداره جهاد کشاورزی جرقویه علیا گفت: دهستان رامشه به عنوان قطب تولید انار شهرستان اصفهان با تولید انار ملس رامشه شناخته و در سالهای پر محصولی از هر هکتار بیش از 15 تن انار مرغوب از این باغ‌های برداشت می‌شود.
احمد مهدیزاده افزود: در چندساله اخیر به دلیل شرایط خشکسالی و دسترسی نداشتن باغداران رامشه به حقابه خود از رودخانه رحیمی استان فارس(ایزدخواست) ، 150 هکتار از باغ های انار به صورت صد در صدی درحال خشک شدن و نابودی است.

وی گفت: به منظور حفظ و احیای باغهای انار و کشاورزی به ویژه در روستای رامشه 2 حلقه چاه با 6 میلیارد ریال هزینه از محل کمک های خیران محلی خریداری شده است تا مانع نابودی باغهای انار رامشه شود.
حسین صادقی سرپرست بخشداری جرقویه علیا نیز در بازدید از قنات و باغهای روستای رامشه گفت: طبق هماهنگی با مسئولان استان فارس قرار بود در دی و اسفند سال گذشته دو نوبت حقابه کشاورزان و باغداران رامشه از سد ایزدخواست و رودخانه رحیمی به آنان داده شود که این متأسفانه این کار محقق نشد و موجب خشک شدن قنات روستا شد.

روستای رامشه حقابه معینی از رودخانه رحیمی استان فارس داشت که متأسفانه بعد از ساخت سد بر روی این رودخانه در منطقه ایزدخواست استان فارس ، حقابه رامشه نیز قطع شد.

دهستان رامشه به مرکزیت روستای رامشه شامل 7 روستا است که بیش از 7 هزار نفر جمعیت دارد که شغل سنتی آنان نیز کشاورزی ، باغداری و دامداری است.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید