Iranian Agriculture News Agency

اقلیم اصفهان، موهبتی برای کشاورزی ارگانیک

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: باوجود ظرفیت‌های منحصر به فرد در اصفهان برای توسعه محصولات ارگانیک، همچنان کشاورزان زیادی هستند که هنوز به سمت کشت این محصولات حرکت نکرده اند.

اقلیم اصفهان، موهبتی برای کشاورزی ارگانیک

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، شهره مسائلیبا بیان این مطلب افزود: به دلیل روش خاصی که در این نوع کشاورزی استفاده می شود، میزان عملکرد در اراضی کمی کاهش می‌یابد اما روش‌های تشویقی برای کشاورزی گواهی شده مانند افزایش قیمت خرید محصولات و تقبل هزینه‌های آزمایشگاهی توسط سازمان تعاون روستایی نیز وجود دارد.

رییس گروه محیط زیست و سلامت غذا سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه برای تشویق کشاورزان به غیر از همکاری اتحادیه‌های تعاون روستایی و بخش دولتی، آموزش باید محور توجه باشد، خاطرنشان کرد:  کشاورزان باید در قالب آموزش متوجه شوند که این محصولات می‌تواند کم کم در بازار، مشتریان بیشتری پیدا خواهد کرد بنابراین به تولید محصول سالم روی بیاورند.

وی اضافه کرد: برای فرهنگ‌سازی باید نهادهای دیگر مانند آموزش و پرورش، رسانه‌ها، مرکز بهداشت و شهرداری هم کمک کنند زیرا سلامت جامعه تنها بر عهده وزارت کشاورزی و بهداشت نیست و تمام بخش‌های دیگر نیز در این امر سهیم هستند.

مسائلی خاطرنشان کرد: باید یک بودجه مشخص برای این کار تعریف شود تا سرعت تولید محصولات سالم در کشور و استان افزایش پیدا کند.

وی یکی از مشکلات موجود برای فروش این محصولات را آشنا نبودن بسیاری از مردم با این محصولات عنوان و اضافه کرد: قیمت این محصولات حدود۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به دیگر محصولات بیشتر است اما به دلیل اینکه هنوز مردم درباره تفاوت آن اطلاعات چندانی ندارند، محصولات ارزانتر را بیشتر می‌خرند.

این مسئول افزود: این نوع محصولات، استفاده از حد مجاز آلاینده‌ها را بطور جدی مد نظر قرار می‌دهد و برای اینکه بتواند این محصول در بازار جایگاه خود را باز کند نیاز به فرهنگ سازی عمومی‌ است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید