Iranian Agriculture News Agency

مالچ پاشی در ابوزید آباد آغاز شد

عملیات مالچ پاشی در ۵۰۰ هکتار از کویر ابوزید آباد شهرستان آران و بیدگل خبر داد.

مالچ پاشی در ابوزید آباد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسینعلی نریمانی از آغاز مالچ پاشی در ۵۰۰ هکتار از کویر ابوزید آباد خبرداد و اظهار کرد: این طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ هزار تومان در ابوزید آباد اجرا می شود.

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: منطقه ای که در اصفهان مالچ پاشی خواهد شد ۱۵ کیلومتر با مناطق تحت مدیریت و زیستگاه حیات وحش فاصله دارد و از سوی دیگر این طرح با تایید سازمان حفاظت محیط زیست عملیاتی شده است.

بیش از سه میلیون هکتار، معادل ۳۰ درصد از سطح استان اصفهان اراضی بیابانی و شن زار است که به طور عمده در مناطق شمالی و شرقی این استان قرار دارد؛ در این اراضی ۱۶ کانون بحرانی فرسایش بادی در سطح بیش از ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده و دولت برای اجرای طرح‌های بیابان زدایی، نهال کاری و مالچ پاشی ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ برای این استان اختصاص داده بود.

پروژه مالچ پاشی در۵۰۰ هکتار از کویر ابوزیدآباد اصفهان در راستای اجرای طرح کشوری بیابان زدایی در ۹ استان درگیر با پدیده گرد و غبار است که مجلس شورای اسلامی خرداد ماه ۹۸ از محل قانون بودجه ۶۶۰ میلیارد تومان برای آن تصویب کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید