Iranian Agriculture News Agency

قیمت مرغ در اصفهان واقعی نیست

پس از تنظیم شدن عرضه و تقاضا، قیمت مرغ در اصفهان واقعی می‌شود و نباید این شائبه برای مردم ایجاد شود که قیمت مرغ گران شده است.

قیمت مرغ در اصفهان واقعی نیست

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ،حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۰۰ واحد مرغداری و ۲۰ کشتارگاه صنعتی در استان اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به تقاضای سالهای گذشته در شب عید، از دی تا اسفندماه با افزایش سه میلیون جوجه ریزی در واحدهای مرغداری در استان اصفهان مواجه شدیم که متاسفانه با شیوع بیماری کرونا و لغو سفرهای نوروزی این مقدار تولید مرغ جذب بازار نشد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی قبل از عید نوروز با خرید بالغ بر چهار هزار تن مرغ حمایتی با وزن لاشه هزار و ۸۰۰ گرم و نگهداری در انبارهای سردخانه شرکت های امور دام به حمایت واحدهای مرغداری برآمد؛ گرچه این اقدام های حمایتی مفید بود اما کافی نبود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه مرغ های تولید شده با افزایش وزن مواجه شدند، تصریح کرد: با مجوزهای اخذ شده وزن لاشه از هزار و ۸۰۰ گرم به ۲ هزار و ۲۰۰ گرم افزایش یافت و سهم قابل توجهی از این مرغ در ایام عید نوروز در بازار عرضه و جذب شد.

وی بیان داشت: در طی جلساتی، تعاونی مرغداران مسئول تنظیم بازار مرغ اعلام شد اما با توجه به آمار بالای جوجه ریزی در استان اصفهان و کشور تمام راهکارها برای تنظیم بازار مرغ بر روی میز قرار گرفت تا این مسئله به گونه ای حل شود که تولید کننده و مصرف کننده کمترین ضرر را متحمل شوند.

ایراندوست با اشاره به افزایش وزن لاشه مرغ خارج از انتظار که گاه به چهار کیلوگرم رسید، گفت: با توجه به تولید مازاد و تقاضا کم، در جلسه تنظیم بازار تصمیم گرفته شد که سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان باز هم حمایت های لازم را به عمل آورد و در جهت صادرات مرغ اقدامات لازم مبذول شود.

وی افزود: اگرچه قیمت مصوب مرغ در بازار دوازده هزار و ۹۰۰ تومان است اما با توجه به مازاد تولید و عرضه زیاد و تقاضاکم قیمت به ده هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تاکید کرد: باید این نکته را درنظر گرفت که پس از عبور از این دوران و تنظیم شدن عرضه و تقاضا در آینده نزدیک، قیمت مرغ واقعی خواهد شد و آن موقع نباید این شائبه ایجاد شود که قیمت مرغ گران شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید