Iranian Agriculture News Agency

اصفهان آماده مبارزه با ملخ‌های مهاجر است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از آمادگی این استان برای مقابله با هجوم ملخ ها خبر داد.

اصفهان آماده مبارزه با ملخ‌های مهاجر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسنعلی رحیمی مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه دو دسته ملخ باعث آفت به نباتات می‌شوند، گفت: هجوم ملخ ها در ایران به دو رده بومی و مهاجر تقسیم می شود؛ ملخ های بومی در اردیبهشت ماه به مزارع و باغات هجوم می برند که برای مقابله با آنها اقداماتی انجام می شود.

وی افزود: در سال گذشته با هجوم ملخ های بومی مواجه بودیم که دوازده هزار هکتار از اراضی کشاورزی در شهرستانهای غربی استان اصفهان را تهدید می‌کردند که برای ممانعت ازهجوم این ملخ ها تدابیری موثر به کار گرفته شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه ملخ های مهاجر یا دریایی از کشورهای افریقایی، هند و پاکستان به استانهای جنوبی حمله می کنند، تصریح کرد: آسیب ملخ های مهاجر به مراتب بیشتر از ملخ های بومی است، چراکه در دسته‌های متراکم حمله و غذای بیشتری مصرف می کنند و این موضوع سبب میشود تا  تهدید جدی برای نباتات تلقی  شوند.

وی اظهار کرد: سال گذشته با تمهیدات انجام شده مانع از رسیدن ملخ های مهاجر به استان اصفهان شدیم و امسال هم این ملخ ها مدام ردیابی میشوند و امکانات و تجهیزات مقابله با هجوم این گونه ملخ ها فراهم شده است.

رحیمی اشاره‌ای به نحوه مقابله با ملخ های مهاجر داشت و گفت: ابتدا کانون‌های تخم ریزی ملخ ها شناسایی می شود و با ردیابی پوره های ملخ با طعمه پاشی و سم پاشی نابود می شوند و با دیوارگذاری اطراف باغها از گسترش بی رویه آنها به مزارع و باغها جلوگیری می کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید