Iranian Agriculture News Agency

در جلسه ستاد سن غلات استان اصفهان مطرح شد

اهمیت ویژه مبارزه با سن مادر

اولین جلسه ستاد سن غلات استان اصفهان در سال99-98 برگزار شد.

اهمیت ویژه مبارزه با سن مادر

به گزارش خبرنگار ایانا در سازمان ، اولین جلسه ستاد سن غلات استان با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی ،معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی ، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ، سازمان تعاون روستایی، مدیر زراعت و سایر مدیران ستادی و شهرستانی  و کارشناسان مسئول حفظ نباتات شهرستان‌ها برگزار شد.

حسنعلی رحیمی مدیر حفظ نباتات سازمان ضمن تحلیل روند مبارزه با آفات و بیماری های گندم و جو خصوصاً سن غلات در سال گذشته و برنامه ریزی جهت اجرای عملیات کنترل این عوامل در سال زراعی جاری تاکید کرد با توجه به کاهش بارش ها در سال جاری مراحل رشد و نمو و داشت ، تحت الشعاع قرار گرفته است و مبارزه با سن مادر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین باید هر چه سریعتر نسبت به تشکیل شبکه های مراقبت ، برگزاری ستاد سن در شهرستان ها حداقل هفته ای یکبار ، پایش نوع سموم و مقدار لازم با هماهنگی مدیریت حفظ نباتات در شهرستان ها پیش بینی  لازم به عمل آمده و گزارشات مستمر به ستاد سن  استان ارسال شود.

در ادامه مدیران و کارشناسان مسئول حفظ نباتات شهرستان‌ها به ارائه نقطه نظرات و مشکلات و پیشنهادات خود پرداخته و در این خصوص بحث و تبادل نظر   به عمل آمد.

قابل ذکر است سن آفتی همگانی است که رصد و پایش آن به عهده دولت و مبارزه به عهده کشاورزان است و در صورت عدم انجام مبارزه توسط کشاورزان ، دولت همکاری های لازم را در این خصوص به عمل می‌آورد. در همین راستا در سال جاری ۴۶ شبکه مراقبت در استان تشکیل شد که ۱۳۷ نفر کارشناس و کمک کارشناس و ۲۴ نفر کارشناس بخش خصوصی در آن انجام وظیفه نمودند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید