Iranian Agriculture News Agency

افتتاح 308 پروژه بخش کشاورزی در اصفهان

به طور همزمان ۳۰۸ پروژه بخش کشاورزی به مناسبت دهه فجر افتتاح شد.

افتتاح 308 پروژه بخش کشاورزی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری ایانا استان اصفهان، در این آیین مرادمند ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: استان اصفهان در توسعه گلخانه با سطح بیش از 1800هکتار که تا پایان سال از مرز 2000 هکتار می گذرد  دارای رتبه سوم کشور است.

وی در ادامه افزود: از 308 پروژه که بطور همزمان توسط استاندار محترم افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت شامل؛ ۱۱۳پروژه در حوزه های تولیدات گیاهی ،۹۶ پروژه آب و خاک و امور فنی مهندسی ، ۳۵ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری ،29پروژه تولیدات دام، طیور و آبزیان با ، 25پروژه امور عشایر، صنایع کشاورزی، دامپزشکی، تعاون روستایی هر یک با سه پروژه و یک پروژه  تحقیقات کشاورزی است.

وی توضیح داد: تیران و کرون با ۸۷ پروژه و اعتباری بالغ بر ۴۵میلاز دهه فجر سال گذشته تا فجر امسال، ۳۰۸ پروژه که با اعتبار ۲۳۱ میلیارد تومان با اشتغال ۱۱۰۹ نفر قابل بهره برداری است. این هزینه ها از طریق تسهیلات بانکی، اعتبارات دولتی و آورده‌های شخصی (خودیاری) تامین شده که سهم هر کدام به ترتیب ۳۸، ۵۹ و ۱۳۴ میلیارد تومان برآورد شده است. وی آورده شخصی را عاملی برای کاهش تکیه به تسهیلات بانکی دانست و افزود: ۵۸ درصد هزینه ها خودیاری بوده و سرمایه‌گذاری پروژه ها عمدتا با آورده بهره برداران و کشاورزان انجام گرفته است، همچنین بیشتر اعتبارات دولتی در اصلاح و ایجاد زیرساخت های آبی مصرف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید