Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

ایجاد بازار عرضه محصولات کشاورزی در تکمیل زنجیره تولیدات

با حضور اعضای کارگروه GAP محصولات کشاورزی و معاون سازمان میادین شهرداری اصفهان، نشست برنامه ریزی برای تولید محصولات گیاهی و دامی کشاورزی گواهی شده در سالن شهید دادخواه برگزار شد.

ایجاد بازار عرضه محصولات کشاورزی در تکمیل زنجیره تولیدات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، با حضور ریاست سازمان، معاونین و اعضای  کارگروه GAP محصولات کشاورزی و مهندس حیدری معاون سازمان میادین شهرداری اصفهان، نشست برنامه ریزی برای تولید محصولات گیاهی و دامی کشاورزی گواهی شده  در سالن شهید دادخواه برگزار شد.

 در این نشست مهندس مهرداد مرادمند رئیس سازمان گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده از سوی  شهرداری و سازمان میادین شهرداری اصفهان برای  ایجاد بازار برای تولید محصولات کشاورزی و عرضه غرفه رایگان به بهره برداران بخش کشاورزی و روستایی بعنوان حمایت از بخش کشاورزی ، در حقیقت تکمیل زنجیره تولیدات که مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است محقق خواهد شد و رضایت تولیدکنندگان بخش تامین میگردد و مصرف کنندگان هم به آسانی و با بهای مناسب نیاز های غذایی خود را تامین می کنند.

وی در ادامه افزود: امیدوارم به زودی ایجاد بازار و تکمیل زنجیره تولید محصولات  گواهی شده GAP   را شاهد باشیم  زیرا امسال 10 هزار تن سیب زمینی ،پیاز و سیب درختی  در سطح استان تولید شد  و برای سال آینده پیش بینی 15هزار تن را در  برنامه ریزی داریم.  

رییس سازمان در ادامه افزود: ضروری است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در عرضه محصولات کشاورزی در بازارهای عمومی و تخصصی با هم افزایی بیشتر بتوانیم از موازی‌کاری جلوگیری کنیم.

دراین نشست آقای مهندس حیدری در خصوص ایجاد فضاهای عرضه در بازارهای کوثر سطح شهر اصفهان و بازارهای تخصصی گزارش کاملی را برای حاضرین ارائه نمود و افزود: روز 20 اسفند نمایشگاه  برای تشویق بهره برداران کشاورزی و روستایی و جلوگیری از مهاجرت به شهر ها تحت عنوان "دست رنج" در محل دایمی نمایشگاه ها بین المللی برگزار می گردد و بعد از آن حضور تولیدکنندگان بخش کشاورزی در بازار های کوثر و تخصصی بصورت رایگان در تمام طول سال اجرایی می گردد.

در این نشست دو موضوع مهم استفاده از تصاویر ماهواره ای برای برنامه ریزی کلان مدریتی در اراضی زراعی  و باغی  از قبیل نوع پوشش گیاه یا درخت ،تنوع محصولات و نیاز آبی و نهاده ها با استفاده از تصاویر ماهواره ای ارایه و مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و همچنین توضیحاتی جامع در خصوص استفاده از پهباد برای انجام خدمات فنی و مهندسی در مبارزه با آفات بوسیله سم پاشی ،کود دهی و حتی بذر پاشی بطور دقیق و از روی مختصات مزارع و باغات ارایه شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید