Iranian Agriculture News Agency

افتتاح پروژه پرواربندی 3000 رأس دام در گلپایگان

ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی موجب اشتغال و استفاده بهتر از منابع در جهت تامین نیاز گوشت قرمز و شیر استان و کشور می‌شود.

افتتاح پروژه پرواربندی 3000 رأس دام در گلپایگان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی موجب اشتغال و استفاده بهتر از منابع در جهت تامین نیاز گوشت قرمز و شیر استان و کشور می‌شود.

مهرداد مرادمند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در آیین کلنگ‌زنی پروژه پرواربندی 3000 رأس دام در گلپایگان گفت: احداث پروژه پرورش گاو شیری با خریداری مزرعه‌ای که مربوط به کمیته امداد و به صورت اراضی کشاورزی بود توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی رقم خورد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه پرورش دام سنگین نیاز به سرمایه‌گذاری زیادی دارد، افزود: تجربیات این سرمایه‌گذار مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به فعالیت و سابقه و تجربیات وی در نهایت تسهیل‌گری صورت گرفت و زمین ملی در اختیارش قرار داده شد.

مرادمند تصریح کرد: تمام مجوزات فنی صادر شده است و اکنون درآستانه اخذ مجوز از شورای برنامه ریزی استان است که پس طی مراحل آن، پروانه ساخت در اختیار وی قرار داده می‌شود‌ و براساس وعده‌ای که دادند در خرداد ماه این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس سازمان خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان به قطب پرورش دام و طیور معروف بود، اما با توسعه مناطق شهری و خشکسالی متعدد و تغییر سبک زندگی دچار تحلیل قرار گرفت و می‌بایست به سمت صنعتی شدن برود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: این مزرعه که امروز کلنگ پروژه پرواربندی 3 هزار رأس دام در آن انجام شد به دلیل خشک‌سالی رها شده بود که سرمایه‌گذار را تشویق به ایجاد واحدهای دامپروری صنعتی کردیم تا هم موجب اشتغال و از طرفی مورد استفاده بهتر از منابع در جهت تامین نیاز گوشت قرمز و شیر که نیاز استان و کشور است شود. 25 درصد به ظرفیت تولید دام شهرستان اضافه می‌شود .

لازم به توضیح است، 40 هزار رأس دام سنگین در شهرستان گلپایگان پرورش داده می‌شود و با احداث این واحد پرواربندی سه هزار رأسی ، 25درصد به ظرفیت تولید دام شهرستان خواهد شد.

شایان ذکر است ، با حضور استاندار اصفهان و جمعی از مسؤولان استان وشهرستان واحد پروار بندی 3000 راسی دام از نوع نژاد هلشتاین در گلپایگان کلنگ زنی شد و خردادماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید