Iranian Agriculture News Agency

مجری سامانه‌های نوین آبیاری خبر داد

تجهیز 2.2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری

مجری سامانه‌های نوین آبیاری گفت: در کل کشور بیش از ۲میلیون ۲۰۰هزار هکتار از ۴و نیم میلیون هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده است و در استان اصفهان به عنوان یکی از استان های پیشرو در صرفه جویی مصرف آب، بیش از ۱۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

تجهیز 2.2 میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، با حضور محمد زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه های نوین آبیاری و فروغ مرتضی نژاد، رئیس سازمان فضای سبز شهرداری اصفهان، نشستی کارشناسی با تولید کنندگان لوله و لوازم تجهیزات آبیاری نوین تحت فشار استان اصفهان در راستای رونق تولید و بررسی مسائل و مشکلات در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی اصفهان برگزار شد.

زارع در مصاحبه با واحد خبر صدا و سیما گفت: استان اصفهان به‌عنوان استان پیش رو در تولیدات لوله و تجهیزات آبیاری نوین است و برگزاری این‌گونه نمایشگاه ها این موضوع را تایید می کند .

وی در ادامه افزود: در کل کشور بیش از ۲میلیون ۲۰۰هزار هکتار از ۴و نیم میلیون هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری شده است و در استان اصفهان به عنوان یکی از استان های پیشرو در صرفه جویی مصرف آب، بیش از ۱۲۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان به سامانه آبیاری نوین مجهز شده است.

باقر صاد، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال جاری ۱۸هزار ۱۰۰هکتار در سطح اراضی کشاورزی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد. به‌طوری که تا بحال ۵هزار ۶۰۰هکتار اجرا و تحویل شده است و ۱۲هزار ۵۰۰هکتار آن در حال اجرا است. شایان ذکر است این نشست در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت جامع صنعت کشاورزی در اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید