Iranian Agriculture News Agency

استان اصفهان دارای رتبه چهارم کشوری در سطح زیر کشت زعفران است

عملیات برداشت و فرآوری زعفران از اوایل آبان ماه در مناطق سردسیر غرب استان آغاز گردیده و به مرور به شهرستان های مرکزی شرق و شمال استان گسترش خواهد یافت .

استان اصفهان دارای رتبه چهارم کشوری در سطح زیر کشت زعفران است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان،  مهندس احمد رضا رئیس زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت : سطح زیرکشت زعفران استان حدود 1280هکتار است که نسبت به سال 96 حدود 300 هکتار افزایش داشته است و پیش بینی می گردد در سالجاری به بیش از 1500 هکتار افزایش یابد .

وی در ادامه افزود: متوسط عملکرد زعفران در سطح استان حدود 6 کیلوگرم در هکتارمی باشد که در مقایسه با متوسط عملکرد در سطح کشور ( 5 / 3 کیلوگرم در هر هکتار ) است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه تصریح کرد : استان اصفهان از لحاظ سطح زیرکشت زعفران حائز رتبه چهارم کشوری پس از استانهای خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی می باشد . مدیریت باغبانی استان در راستای حمایت از کاشت زعفران اقدام به برگزاری کلاس ها و بازدیدهای علمی و آموزشی و همچنین پرداخت یارانه و تسهیلات با نرخ بهره پائین نموده است .

شهرستانهای نطنز با سطح زیر کشت 235 هکتار ، تیران و کرون با 220 هکتار ، نجف آباد با 120 هکتار و کاشان با 90 هکتار به ترتیب بیشترین سطح کشت زعفران استان را به خود اختصاص داده اند .

همچنین ،در راستای تولید پیاز سالم و استاندارد در استان اقدام به ایجاد مزارع تولید پیاز سالم در برخی از شهرستان ها ازجمله گلپایگان و فریدن شده است.

 شایان ذکر است در سال 1397 بیش از 81 میلیارد ریال جهت کشت 162هکتار زعفران از طریق سامانه کارا پرداخت شده و در سالجاری نیز از طریق سامانه سیتا( بند الف تبصره 18) پرداخت تسهیلات به متقاضیان کشت زعفران ادامه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید