Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد:

تولید 10 درصد تخم مرغ کشور در استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت مصرف تخم مرغ گفت: روز نهم اکتبر مصادف با 17 مهرماه، روز جهانی تخم مرغ نامیده شده و همه ساله با برگزاری مراسم و برنامه های ویژه در کشورهای مختلف جهت آشنایی بیشتر با ارزش غذایی آن تلاش می شود.

تولید 10 درصد تخم مرغ کشور در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، دکتر ایراندوست افزود: استان اصفهان با داشتن 220 واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت حدود 9.11 میلیون قطعه، رتبه دوم کشور را از نظر تولید تخم مرغ با تولید سالانه  104 هزار تن دارا بوده که با توجه به تولید سالانه یک میلیون تن تخم مرغ در کشور ، 10 درصد تولید تخم مرغ کشور مربوط به استان اصفهان می باشد و شهرستانهای کاشان، اصفهان،  گلپایگان به ترتیب رتبه اول تا سوم تولید تخم مرغ استان را شامل می شوند و تعداد شاغلین مستقیم استان در این بخش بالغ  بر2000 نفر می باشد.

لازم بذکر است به منظور حمایت از تولید پایدار تخم مرغ و تامین نیازهای مواد مغذی مورد نیاز جهت ارتقاء سلامت اقشار جامعه، تولید تخم مرغ غنی شده ( حاوی اسید چرب امگا سه ،اسید فولیک و ...) و نیز  یکپارچه سازی تولید تخم مرغ دستور کار سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان قرار گرفته است .

طرح یکپارچه سازی تولید، حمایت از ایجاد شرکتهای زنجیره ای شامل حلقه های مختلف تولید از جمله واحدهای مرغ مادر و مرغ تخم گذار، کارخانه خوراک طیور، پایانه فروش محصولات، واحدهای فرآوری محصول و واحدهای فرآوری ضایعات ، کشتارگاه مرغ حذفی پایان دوره ، شبکه توزیع و... می باشد که بتوانند از طریق هماهنگی لازم بین بخش های مرتبط با صنعت مرغ تخم گذار و براساس نیاز بازار، محصولات متنوع خود را در این مسیر تولید و عرضه نمایند و بتوانند گام موثری نیز در صادرات وایجاد ارزش افزوده اقتصادی برای کشور برداشته شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید