Iranian Agriculture News Agency

همزمان با روز دامپزشکی؛

اجرای طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان آغاز شد

مهندس مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، معاون بهبود تولیدات دامی، در نشستی با مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی دامپزشکی گفت: فعالیت های دامپزشکی بسیار موثر و در سلامت جامعه تاثیر گذار است.

 اجرای طرح ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی گوشت مرغ در استان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، وی افزود: همکاران شما در حقیقت یاران و سربازان گمنامی برای سلامت غذای جامعه در چهارچوب وظایف حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی  در تولید محصول با کیفیت و بهداشتی هستند

مرادمند در ادامه سخنان خود بر اهمیت اطلاع رسانی فعالیت های  شبانه روزی دامپزشکی به آحاد جامعه تاکید کرد.

دکتر ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در این نشست گفت:بهداشت محصولات دامی و پروتئینی از مزرعه تا سفر را در دستور کار داریم و داشتن کشتار گاه های مدرن طیور مصداق بارز موفقیت های استان در سطح کشور است

دکتر موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در ادامه این نشست، در خصوص  فعالیت‌های  دامپزشکی گفت:برخلاف آنچه در باور عمومی مردم نقش دامپزشکان در سلامت جامعه مهم و ضروری است و با نگاهی گذرا به فهرست ۸۳۹ مورد عامل بیماری زا در انسان که از دام منتقل می شود به تنهایی اهمیت به حرفه دامپزشکی را در جامعه  و حراست از سلامت عمومی جامعه آشکار می کند.

وی افزود: با عنایت به قدمت بیش از ۹۴ سال از دامپزشکی نوین در ایران؛ سالیان است دامپزشکی با سلامت غذا و جامعه سالم تعریفی جدید را در دنیا پیدا کرده است.

به همین مناسبت اجرای طرح ملی ارتقاء کیفیت  بهداشتی گوشت مرغ در  استان تحت عنوان A+ ، Aو B با اجرای  بصورت ویدئو کنفرانس همزمان در سراسر کشور افتتاح شد.

در استان اصفهان کشتارگاه صنعتی طیور حلال اسپادانا بعنوان طرح ممتاز کشوری در سطح  کشور معرفی شد .

شایان ذکر است ، گوشت‌ مرغ استحصالی از کشتارگاه های دارای استاندارد  با سه رتبه A+ ، A و B بانوار های به رنگ های سبز، آبی و نارنجی برای مصرف انتخابی شهروندان به بازار عرضه می‌شوند و حق انتخاب کیفیت و ویژگیهای محصول خریداری شده برای مصرف کنندگان فراهم می گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید