Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان اصفهان معرفی شد

سرهنگ سپهوند به عنوان فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان اصفهان معرفی و مشغول به کار شد.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان اصفهان معرفی شد

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، در مراسمی با حضور فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، معاونین دادگستری و دادستان استان، معاونین فرماندهی نیروی انتظامی استان، مدیر امور اراضی و همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، آیین معارفه فرماندهی یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان در محل سالن شهید دادخواه برگزار شد.

در این مراسم مهندس مهرداد مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: برای کمک به بخش کشاورزی و بهره برداران این بخش، ضروری است مسائل  و موانع  قانونی را مورد بررسی دقیق قرارداد و از این به بعد با کمک مجموعه نیروی انتظامی استان بیشتر از گذشته در صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییرات کاربری اراضی که توسط سودجویان به عمل می‌آید مقابله نمود .

وی افزود: تغییر کاربری اراضی، متاسفانه باعث خرد شدن اراضی کشاورزی و کاهش سطح تولیدات محصولات کشاورزی و عدم پایداری تولید و امنیت غذایی را به همراه دارد.

دکتر قنبری معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم گفت: وقتی پرونده تغییر کاربری اراضی تشکیل می شود انرژی زیادی از ابتدا تا  پایان اجرای به خود اختصاص می دهد و یکی از سخت ترین احکامی که اجرا می گردد، زیرا  هم بار اجتماعی دارد و هم بار روحی و روانی  را در جامعه ایجاد می کند.

سرهنگ حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشور نیز در این مراسم گفت: بر اساس ماده ۱۰ تبصره ۱، واحد گشت ها حفاظت از اراضی کشاورزی با همکاری مجموعه بخش کشاورزی و نیروی انتظامی، می توانند دستور توقف بدهند و از اجرای ساخت و سازها در اراضی کشاورزی قبل و حین انجام را متوقف کنند.

وی افزود: اطلاع رسانی بیشتر برای معرفی  سامانه ۱۳۱ به مردم و یاری گرفتن از اصحاب رسانه، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد برای پیش گیری از وقوع تخلف تغییر کاربری اراضی بسیار ضروری است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید