Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

برنامه توسعه کمی و کیفی طیور کشور در استان ها اجرا شود

گردهمایی دو روزه معاونین بهبود تولیدات دامی منطقه ۲ کشور، با حضور دکتر مرتضی رضایی معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و دکتر فرجی قائم مقام معاون امور دام وزارت، مهندس مرادمند ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و معاونین بهبود تولیدات دامی ۱۵ استان در سالن شهید دادخواه سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

برنامه توسعه کمی و کیفی طیور کشور در استان ها اجرا شود

به گزارش خبرنگار ایانا در اصفهان، دکتر رضایی در این نشست تخصصی گفت : برنامه  توسعه طیور کشور تبیین شده است که باید با دقت نظر بر اساس میزان توسعه تولید در هر استان اجرا شود و  این سند  بعد از بررسی های کارشناسی دقیق تدوین شده تمام ضرورت ها فنی و ایمنی لازم  لحاظ شده است و جانمایی واحد های تولید بگونه ای محاسبه شده است که  مورد خسارت و آسیب  قرار نگیرد و این موضوع  توجه و حمایت  معاونین بهبود تولیدات دامی استان ها می طلبد.

وی در ادامه با اشاره به توانمندیهای استان در زمینه تولیدات دامی، بر موفق بودن تولید مرغ بومی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این موضوع می تواند در سایر استان ها بعنوان الگو مورد بهره برداری قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بر تشکیل کار گروه های تخصصی محصول محور در استان هایی که ظرفیت تولیدات مشابه را دارند برای بررسی دقیق فرصت ها و چالش های تولید و راه های برون رفت از آنها را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست،  مهندس مهرداد  مرادمند رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان؛ با اشاره به لطف خداوند و جاری شدن رودخانه زاینده رود پس از یک دهه خشکسالی ، گفت که موجبات رونق تولید در بخش کشاورزی و دامی در سال جاری فراهم شد و باعث دلگرمی تولید کنندگان و اشتغال گردید . همچنین به میزان تولید محصولات دامی استان اشاره داشته و گفت تولید شیر آستان یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن . گوشت مرغ ۱۹۵ هزار تن . تخم مرغ ۱۰۲ هزار تن . گوشت قرمز ۶۹ هزارتن . بوقلمون ۷۵۰ تن در سال میباشد . همچنین به مرکز اصلاح نژاد و پرورش مرغ بومی استان که در کشور بی نظیر است اشاره کرده و گفت در این مرکز سالانه ۱۳۰۰۰۰۰ قطعه جوجه بومی تولید و توزیع میشود .

 شایان ذکر است هدف از تشکیل این کارگروه های تخصصی، بررسی سیاست های بخش دام و طیور ، دستورالعمل های صدور مجوزهای و طرح های توسعه، نحوه نظارت بر توزیع نهاده های دامی، نحوه تشکیل زنجیره های تولید در بخش دامپروری و سایر موضوعات مرتبط است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر خود به اصفهان، از مرکز اصلاح نژاد رویان و همچنین مجموعه دامداری مدرن فکا بازدید کردند. مرکز اصلاح نژاد رویان، تولید کننده سلول های بنیادی است و در ساخت سلول های بز سانن در کشور فعالیت دارد.  

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید