Iranian Agriculture News Agency

معاون فرماندار شهرستان مطرح کرد::

لزوم اقدام و عمل دستگاه‌های فرهنگی سمیرم در پیشگیری از اعتیاد

معاون فرماندار شهرستان سمیرم، با تأکید بر نقش منفی اعتیاد بر سلامت جامعه این شهرستان، گفت: دستگاه‌های فرهنگی بیشتر و بهتر در در بخش پیشگیری از اعتیاد وارد عمل شوند.

لزوم اقدام و عمل دستگاه‌های فرهنگی سمیرم در پیشگیری از اعتیاد

به گزارش خبرنگار ایانا از سمیرم استان اصفهان، محمدرضا عسگریان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر شهرستان سمیرم که در سالن اجتماعات فرماندرای این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از وظایف مسئولان شهرستان سمیرم و به خصوص دستگاه‌های فرهنگی، اقدام و عمل بهتر و بیشتر در بخش پیشگیری از اعتیاد است.

معاون فرماندار شهرستان سمیرم، افزود: اعتیاد نقشی موثر در افت میزان سلامت و امنیت جامعه سمیرم دارد و به همین لحاظ است که باید هزینه آموزش‌ها در همه بخشها تأمین شود.

وی عشایر را قشری بسیار آسیب‌پذیر در همه‌گیری اعتیاد دانست و با تشریح اینکه وضعیت عشایر در این بخش اصلا مطلوب نیست، متذکر شد: باید با رعایت اصل تعادل، کمپ ترک اعتیاد شهرستان سمیرم، فعال بماند.

این مقام مسئول به فعالیت غیراصولی هیئت‌های عزاداری منطقه وردشت(هیئت‌های عزاداری حضرت ابوالفضل ع)، اشاره کرد و گفت: این هیئات باید با هماهنگی نیروی انتظامی منحل شوند.

دناکوه؛ درگیرترین بخش شهرستان سمیرم به معضل اعتیاد

جباری بخشدار بخش دناکوه شهرستان سمیرم در سخنانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: در حالیکه بیشترین میزان کشفیات موارد مخدر در پادنا گزارش شده است، در یکماه گذشته نیز حدود 400 کیلوگرم موارد و 11 دستگاه کامیون در موضوع کنترل موارد مخدر در این بخش ضبط شد.

وی افزود: یک نمونه از این عملیات با همکاری فقط دو نیرو از نیروهای خدوم انتظامی شهرستان سمیرم انجام شد که طی آن باند 9 نفره منهدم و 300 کیلوگرم موارد مخدر نیز کشف و ضبط شد.

جباری با بیان اینکه پاکسازی از ادارات باید آغاز شود، از نقش موثر فعالیت روحانی منطقه بیده پادنا، بر آموزش روشهای پیشگیری از اعتیاد و همچنین کنترل اعتیاد به موارد مخدر در این بخش سخن گفت و اضافه کرد: یکی از وظایف مسئولان شهرستان سمیرم مدیریت و رسیدگی بر اماکن مخربه منطقه دناکوه و پادنا است.

اجرای برنامه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در 15 مسجد سمیرم

حجه‌الاسلام آقایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمیرم به نقش موثر آموزش بر روند کنترل و پیشگری از اعتیاد در بین قشر جوان و نوجوان اشاره کرد و اظهار کرد: این نمونه آموزشها با متولی‌گری اداره تبلیغات اسلامی، امسال به 15 مسجد افزایش یافت.

وی افزود: سال قبل نیز این آموزشها در 10 مسجد انجام شد؛ به‌طوریکه نقش ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان در هر دوره 2-4 ساعته، غیرقابل انکار است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 180 مربی متخصص به منظور برگزاری کلاس‌های گفتمان و مشاوره به شهر و روستا اعزام شدند، تصریح کرد: دعوت از هیئات مذهبی با هماهنگی‌های لازم، نقشی موثر در ارتقای سلامت و تأمین اوقات فراغت جامعه سمیرم دارد.

لزوم نظارت و سرکشی از هیئت‌های مذهبی منطقه وردشت

علیرضا فخری‌زاده با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مبارزه با مواد مخدر هر 45 روز یکبار در منطقه وردشت این شهرستان، گفت: در این منطقه دو هیئت عزاداری وجود دارد که هر دو تحت نام هیئت حضرت ابوالفضل(ع)، فعالیت می‌کنند.

بخشدار بخش وردشت شهرستان سمیرم، افزود: در حالیکه بر مبنای مصوبه دو جلسه قبل شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر شهرستان سمیرم، مقرر شد این هیئات منحل شوند، هنوز هم شاهد فعالیت این گروه هستیم.

وی تعداد هیئات عزاداری روستای علی‌آباد مردانی را بیشتر از 200-300 نفر دانست و متذکر شد: این هیئت مجوز فعالیت مذهبی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در منطقه وردشت تعداد 52 روستا وجود دارد که پراکندگی و وسعت این روستاها بر لزوم دقت عمل مسئولان شهرستان سمیرم بر موضوع پیشگیری از اعتیاد دارد.

لزوم تلاش مسئولان برای ایجاد برنامه سلامت جامع‌نگر به منظور افزایش میزان مراقبت‌های اجتماعی معتادین

سید مهدی قائم‌مقامی در سخنانی با بیان اینکه اعتیاد گارگری نگران‌کننده است، اظهار کرد: از جمله علل افزایش رقم اعتیاد در بین قشر کارگر می‌توان به سختی کار، شیفت‌کاری، کارگری فصلی، امنیت شغلی کم، اشاره کرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمیرم، افزود: در حال حاضر 40 درصد سوانح، مرخصی‌ها و هزینه‌های تحمیلی به کارفرما ناشی از عوامل اصلی بروز و شیوع اعتیاد است.

وی کارگر، کارفرما و خانواده را سه بخش درگیر در کنترل و پیشگیری معضل اعتیاد برشمرد و گفت: در همین رابطه و به منظور تأمین سلامت محل کار، مصوبه اخراج کارگران معتاد در دستور کار قرار گرفت.

قائم‌مقامی همچنین با تشریح اینکه اجرا مصوبه اخراج کارگران معتاد از محل کار تبعات منفی داشته است، اذعان داشت: باید رفع اعتیاد همراه با مراقبت اجتماعی و روان‎‌پزشکی باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید