Iranian Agriculture News Agency

توسعه صنایع تبدیلی برای پیشرفت صنعت کشاورزی اصفهان ضروری است

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: توسعه کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی برای پیشرفت صنعت کشاورزی این استان ضروری است.

توسعه صنایع تبدیلی برای پیشرفت صنعت کشاورزی اصفهان ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان اصفهان ، مهرداد مرادمند  افزود: ایجاد و تکمیل زنجیره تولید از نیازهای اساسی صنعت کشاورزی به شمار می‌رود و صنایع تبدیلی نقش ویژه‌ای در تکمیل این زنجیره دارد، بنابراین باید بیش از گذشته به آن‌ها بها داد. 

وی اضافه کرد: تولیدات مجموعه‌های صنعتی صنایع تبدیلی ارزش تمام شده بیشتری دارند بنابراین درآمدزایی گسترده‌تر و بهتری را رقم خواهند زد و از سوی دیگر در جهت اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می‌کنند. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهارداشت: اکنون بیش از ۶۶۰ کارخانه صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در استان (زیرمجموعه کشاورزی و صنعت) با ظرفیت حدود هفت میلیون تُن جذب مواد اولیه در سال در این استان مشغول بکار هستند. 

مرادمند خاطرنشان کرد:  کارخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی مرتبط با صنایع تبدیلی نقش موثری در کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی دارند و توسعه آن‌ها در این خطه با توجه به شرایط گوناگون مانند کمبود منابع آبی الزامی است. 

وی ادامه داد: توسعه صنایع تبدیلی از سوی دیگر سبب تولید محصولاتی می‌شود که بیش از مواد خام ارزش صادرات دارد و در ارزآوری و تولید ثروت برای کشورمان موثرتر خواهد بود، پس باید با حمایت بیشتر تعداد و فعالیت آنها را در استان اصفهان افزایش داد.

 صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی به صنایعی گفته می‌شود که با انجام کارهای مختلف روی محصولات زراعی، باغی، دامی، طیور، شیلات، جنگل و مرتع، باعث افزایش ارزش اقتصادی آن شود در حقیقت در این صنعت، انواع محصولات کشاورزی و دامی را به مواد مختلف و قابل مصرف تبدیل می‌کند و رابطه با ارزشی بین کشاورزی و صنعت، ایجاد خواهد شد. 

استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد اما بدلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.  

مجموع اراضی باغی استان اصفهان حدود ۸۰ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای آن در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید