Iranian Agriculture News Agency

کاشت گیاهان دارویی در ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: امسال در ۶۵ هکتار از مزارع شهرستان شهرضا گیاهان دارویی از جمله زیره سبز، زعفران و گل محمدی کشت شده است.

کاشت گیاهان دارویی در ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، امیرصفرپور با اشاره به توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرضا اظهار داشت: این امر با توجه به کاهش منابع آبی و ضرورت تغییر الگوی کشت و ارزش افزوده بالای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: سودآوری و درآمد بسیار گیاهان دارویی نشان از این دارد که از این ظرفیت می‌توان به عنوان راهی برای رشد اقتصادی بهره برد، به همین دلیل توسعه کشت گیاهان دارویی در شهرضا به عنوان یکی از اولویت‌ها است.

مدیر جهادکشاورزی شهرضا با اشاره به اینکه امسال در ۶۵ هکتار از مزارع شهرستان شهرضا گیاهان دارویی از جمله زیره سبز، زعفران و گل محمدی کشت شده است، گفت: سعی کردیم با توجه به محدودیت منابع آبی کشت محصولات جالیزی در شهرضا محدود و با روش آبیاری تیپ انجام شود تا در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی شود.

۸۲ هکتار کشت گلخانه‌ای در شهرضا وجود دارد

صفرپور با بیان اینکه به دلیل محدودیت منابع آبی توسعه گلخانه‌ها در شهرستان شهرضا دنبال شده است، عنوان کرد: در حال حاضر مساحت گلخانه‌ها در شهرضا ۸۲ هکتار است که از این سطح ۸.۳ هکتار آن به تولید نشاء، ۷۱ هکتار به تولید انواع محصولات سبزی و صیفی و ۲.۷ هکتار به تولید گل و گیاه زینتی اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشت جو مالتینگ برای تولید مالت در شهرضا کشت می‌شود، اضافه کرد: کشت جو مالتینگ توجیه اقتصادی دارد و کشت آن در مرکز و جنوب کشور با شهرضا شده و کارگاه تولید بوجاری بذر هم ایجاد شده است.

صفرپور با بیان اینکه تولید مالت در استان همدان انجام می‌شود، گفت: امسال ۴۸۰ هکتار جو مالتینگ در حومه و دشت پرزان شهرضا کاشته شده است و به طور میانگین ۸ هزار ۳۰۰ کیلوگرم محصول جو از هر هکتار برداشت شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید