Iranian Agriculture News Agency

راه اندازی نخستین گلخانه هیدروپونیک کاهو در اصفهان

کشاورز اصفهانی بزرگترین واحد گلخانه هیدروپونیک کاهو با هدف بکارگیری فن آوری روز دنیا و بومی سازی این روش در صنعت کشاورزی در اصفهان راه اندازی کرد.

راه اندازی نخستین گلخانه هیدروپونیک کاهو در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، این کشاورز نمونه گفت: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع با ۶ میلیارد تومان هزینه راه اندازی شده و ظرفیت سالانه ۲۰۰ هزار عدد کاهو را دارد.

فرخی افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال ۸ نفر به صورت تمام وقت و ۲۲ نفر به صورت پاره وقت فراهم شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این کشاورز اصفهان در این گلخانه بعنوان گلخانه بزرگ و مدرن تولیدکننده محصولات گلخانه‌ای با روش کشت هیدروپونیک باکیفیت‌ترین محصول کاهو گلخانه‌ای را تولید و به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

احمد رضا رئیس زاده با بیان اینکه امروزه این روش کشت به دلایل اثرات مثبت زیست‌محیطی و کیفیت و سلامت محصولات، در دنیا گسترش یافته افزود: کشت هیدروپونیک، در گلخانه‌های اصفهان بومی‌سازی شده که نتیجه آن تولید بهترین کاهو با عطرو طعمی فراتر از انتظار است.

وی پرورش گیاهان در تمام سال، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، کیفیت و کمیت بالاتر محصول نسبت به پرورش گیاه در خاک، امکان تولید انبوه گیاهان دارویی، عدم آزادسازی آلاینده‌های زیست محیطی امکان پرورش گیاه در محیط‌های مختلف و نیاز کمتر به کار فیزیکی و نیرو کار  را از مزایای گلخانه‌های هیدروپونیک بیان کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه پرورش هیدروپونیک کاهو روشی بسیار پربازده است افزود: گلخانه هیدروپونیک یکی از دستاورد‌های کشاورزی مدرن است که با روش آب کشت یا کشت هیدروپونیک امکان پرورش گیاهان با کیفیت را در تمام سال فراهم کرده و در این روش خلاف روش کاشت گیاه در خاک گیاهان بر بستری از آب غنی شده با مواد مغذی پرورش می‌یابند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید