Iranian Agriculture News Agency

کمک به آبزی‌پروران خسارت دیده از سیل‌های اخیر شهرستان سمیرم

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل در شهرستان سمیرم بازدید کرد.

کمک به آبزی‌پروران خسارت دیده از سیل‌های  اخیر شهرستان سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدرضا عباسی مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان به همراه کارشناسان شیلات استان و شهرستان سمیرم، از مزارع پرورش ماهی خسارت دیده از سیل در سمیرم بازدید کردند.

عباسی با ابراز تأسف از خسارات وارد شده، اظهار داشت: با تمام قوت و طبق وظیفه  تلاش خواهیم کرد که عزیزان آسیب دیده دوباره به یاری خدا به چرخه تولید بازگردند.

وی ضمن تشکر از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های خسارت دیده از سیل در جمع آوری آمار و سرکشی به مزارع در روزهای ابتدایی پس از سیل  اعلام کرد: شیلات استان از طریق سازمان شیلات ایران پیگیر تخصیص تسهیلات ارزان قیمت و یاری‌رسانی به خسارت دیدگان خواهد بود.

در این بازدید که به منظور بررسی خسارت‌های وارده و همچنین ابراز همدردی با آبزی پروران انجام شد، توصیه‌هایی مبنی بر دفن بهداشتی تلفات، تخلیه هر چه زودتر گل و لای از استخرها و ضدعفونی و برگشت به چرخه تولید نیز انجام شد.

از توصیه‌های مهم به پرورش‌دهندگان اقدام جهت بیمه مزارع بود که علی رغم برگزاری جلسات متعدد در استان و شهرستان‌ها، سطح بیمه آبزی پروری در استان قابل قبول نیست.

در روزهای گذشته، از مزارع خسارت دیده شهرستان فریدونشهر نیز توسط کارشناسان شیلات استان و جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر بازدید شد.  قابل ذکر است که در سیل اخیر به 20 مزرعه در استان خسارت وارد شده و باعث تلفات بیش از 300 تن ماهی پرواری شده است، همچنین تعداد زیادی ماهی پیش پرواری و بچه ماهی نیز تلف شده و پیش‌بینی می‌شود رقم خسارت وارده به بالاتر از  500 میلیارد ریال برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید