Iranian Agriculture News Agency

قد و قامت و قیمت نان همچنان پایدار

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با اصلاح قیمت آرد در آینده نزدیک و هوشمند سازی فروش، قیمت نان در نانوایی‌ها بدون تغییر خواهد بود.

قد و قامت و قیمت نان همچنان پایدار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اجرای مرحله جدید هدفمندی یارانه‌ها و یکسان شدن قیمت آرد گفت: این طرح به صورت سراسری در کشور اجرایی می‌شود، ولی قیمت عرضه نان برای مصرف کننده نهایی بدون هیچ تغییری خواهد شد.

امید شریفی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵ درصد از نانوایی‌ها در استان به پوز هوشمند فروش مجهز شده اند، افزود: تا پایان ماه جاری تمام نانوایی‌های استان به این پوز مجهز خواهند شد.

وی با اشاره به اختلاف قیمت سه گانه آرد یارانه‌ای و آزاد پز نانوایی و آرد صنعتی گفت: این تفاوت فاحش در قیمت آرد سبب شده عده اندکی از نانوایی‌ها در چند ماه اخیر با هدف سودجویی بیشتر، اقدام به قاچاق و فروش آزاد آرد یارانه‌ای یا دولتی کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان عرضه کیلویی نان را برنامه آتی به منظور کنترل و پایش بیشتر نانوا‌ها بیان کرد و افزود: اجرای این طرح نیاز به تجهیزات توزین دارد که به منظور برخورد با تخلف‌های صنفی صورت می‌گیرد.

استان اصفهان ۴ هزار و ۴۰۰ واحد نانوایی فعال دارد که تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ واحد آن به دستگاه کارت خوان مجهز شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید