Iranian Agriculture News Agency

خسارت بالغ‌بر164 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم گفت: بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل در شهرستان در برآورد اولیه بالغ‌بر 164 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

خسارت بالغ‌بر164 میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مصطفی طایی مدیر سازمان جهاد کشاورزی سمیرم اظهار داشت: سامانه بارشی چند روز اخیر و جاری شدن سیل در چندین مرحله خساراتی بالغ‌بر ۱۶۴ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان در بخش زراعت، باغبانی، دام سبک، پرورش ماهی و تأسیسات آب‌وخاک در شهرستان سمیرم وارد کرد.

وی افزود: در بخش زراعت و کشت بهاره بالغ‌بر ۱۱۸ میلیارد تومان، بخش باغبانی ۷ میلیارد، دام سبک و پرورش ماهی بالغ‌بر ۱۸ میلیارد و بخش تأسیسات و آب‌وخاک بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

طایی تصریح کرد: جاری شدن سیل به مزارع زیر کشت محصولات زراعی بهاره، تجهیزات آبیاری، تخریب و پر شدن استخر کشاورزی از گل‌ولای، انباشت باغات از رسوبات ناشی از سیل، از بین رفتن تعدادی دام و کاه و علوفه خسارت وارد کرد

مصطفی طایی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از کشاورزان اقدامی جهت بیمه انجام نداده‌اند و در حال حاضر با برآورد اولیه خسارت و اعلام به ستاد بحران استان درصورتی‌که تخصیص و مساعدتی از طرف مدیریت بحران استان صورت پذیرد از طرف جهاد کشاورزی شناسایی و اقدام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید