Iranian Agriculture News Agency

توسعه صنعت گیاهان دارویی اصفهان نیازمند رفع موانع صادراتی است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: توسعه صنعت گیاهان دارویی استان اصفهان نیازمند رفع موانع صادراتی و صدور تولیدات به مقاصد مختلف است.

توسعه صنعت گیاهان دارویی اصفهان نیازمند رفع موانع صادراتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رییس‌زاده گفت: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان، کُندی و سختی صادرات است که امیدواریم اقدامات شایسته‌ای در این خصوص انجام گیرد.

وی با اشاره به اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری صادرات اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید بعنوان نیاز دیگر این صنعت، باید بتواند محصول نهایی فراوری شده را راهی بازار کند و خام فروشی غیرسودمند متوقف شود.

وی با بیان‌اینکه کشور‌های خارجی بسیاری، محصولات خام را می‌خرند و پس از تبدیل به فراورده نهایی با چند برابر قیمت به بازار عرضه می‌کنند، اظهار داشت: در صورت حمایت از صنایع داخلی می‌توان زنجیره تولید را بهبود بخشید تا در نهایت صادرات محصول نهایی افزایش یابد.

رییس‌زاده با بیان اینکه صنعت گیاهان دارویی غیر از مصرف خوراکی در داروسازی نیز استفاده می‌شود، افزود: از این ظرفیت نیز باید بخوبی بهره‌گیری شود، زیرا در کنار اشتغالزایی، درآمدزایی و ارزآوری را هم افزایش خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: صنعت کشت گیاهان دارویی قادر است به بهترین شکل ممکن شعار امسال را مُحقق کند، زیرا این صنعت، بستری مناسب برای حوزه دانش بنیان و تولید است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۷۰ هزار تُن انواع گیاهان دارویی در استان کشت و برداشت شود که نسبت به سال قبل رشد داشته است.

رییس‌زاده افزود: ۱۶ گونه گیاه دارویی مانند بابونه، سیاه دانه، اُسطوخودوس زعفران، گلرنگ، و زیره سیاه در این استان تولید می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید