Iranian Agriculture News Agency

تولید روزانه بیش از ۳۲۰ تُن تخم مرغ در استان اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: امروز این استان در زمینه تولید گوشت مرغ با فراوانی مواجه است و همه نیاز بازار داخل پوشش داده می‌شود.

تولید روزانه بیش از ۳۲۰ تُن تخم مرغ در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست در حاشیه هفتاد و یکمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان مکلف شد که همه سردخانه ها را از گوشت مرغ پُر کند و در عین حال اختیار عمل را به اتحادیه و کشتارگاه‌ها دادیم تا گوشت مرغ و مرغ زنده را در اختیار استان های متقاضی قرار دهند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی که امروز از سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه تخم مرغ دریافت شد روزانه بیش از ۳۲۰ تُن تخم مرغ در استان تولید می شود که مقدار قابل توجهی است.

به گفته وی، سهم قابل توجهی از مرغ‌های تخمگذار جوان در حال ارسال به سالن‌های تولید هستند که در آینده نزدیک با افزایش قابل توجهی از تخم مرغ نیز مواجه خواهیم شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در چند روز گذشته مقداری با افزایش مواجه شد اما بر اساس گزارش دستگاه متولی و اتحادیه مزبور در ۲ روز اخیر قیمت ها روند کاهشی به خود گرفته و نیاز است که مسوولان حوزه‌های نظارتی در زمینه قیمت تخم مرغ در واحدهای صنفی هم نظارت بیش از پیش داشته باشند که در این زمینه تاکید لازم صورت گرفت.

وی اضافه کرد: مباحث مختلفی در جلسه امروز مطرح شد که بیشتر آنها در مورد نظارت‌های بیش از پیش در حوزه بازار بویژه مواد غذایی متمرکز بود.

ایراندوست خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی استان گزارش ‌های بسیار خوب و امیدوار کننده ای را ارائه کردند اما با این حال در کارگروه تنظیم بازار استان تاکید شد که نظارت‌ها بیشتر، مستمرتر و دقیق‌تر انجام شود.

وی اضافه کرد: درباره نرخ‌گذاری یک سری از کالاها و محصولات غذایی بویژه کالاهایی که مصارف عمومی دارد از دستگاه متولی خواسته شد که نرخ‌گذاری را سریعتر و دقیقتر انجام دهد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: موضوع کُد گذاری روی فروشگاه‌ها از دیگر مواردی بود که از سازمان متولی خواسته شد که به کلیه واحدهای صنفی ابلاغ کند که برچسب کُد شناسایی را بر روی درب مغازه‌ها نصب کنند تا برای دستگاه نظارتی قابل شناسایی و کنترل باشد.   

وی ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که نرخ نامه‌ها و نرخ کالاها باید در معرض دید مشتریان قرار گیرد و مشتریان به محض ورود به آن واحد صنفی بتواند قیمت کالاها را مشاهده کنند.

ایراندوست گفت: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم و صفر قرار داریم آمادگی لازم برای قرار دادن یک سری کالاها در اختیار هیات‌های مذهبی وجود دارد و از نظر تامین و تهیه کالاها و هماهنگی های انجام شده کار توزیع این کالاها با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی انجام خواهد شد و هیات‌ها باید برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز خود به سازمان تبلیغات درخواست ارائه دهند.  

وی اضافه کرد: در جلسه امروز مباحثی در مورد نظارت بر فعالیت داروخانه ها مطرح و از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شد که مباحث نظارتی را همچون گذشته با قوت و قدرت بیشتر به پیش ببرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: برخی از کالاها که جنبه احتکاری داشتند و در روزهای اخیر کشف شدند، اختیار عمل برای توزیع این کالاها به دستگاه متولی داده شد.

وی اظهار داشت: تاکید نهایی جلسه امروز بر این امر بود که در حوزه تولید و  بویژه تولید مواد پروتیینی، حمایت و مراقبت بیش از پیش انجام شود و در کنار آن برای خرید محصولات مازاد از جمله گوشت قرمز و مرغ از شرکت امور پشتیبانی امور دام خواسته شد که با جدیت و محوریت اتحادیه های مربوطه این کار را انجام دهد تا بخشی از گوشت مرغ و گوشت قرمز مازاد موجود ذخیره سازی شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید