Iranian Agriculture News Agency

کمک دانش بنیان‌ها به فرآوری محصولات بدون مصرف

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: یکی از سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور افزایش صادرات فرآورده‌های خام دامی به منظور ارزآوری بیشتر بوده که در این راه تلاش شده از همکاری شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

کمک دانش بنیان‌ها به فرآوری محصولات بدون مصرف

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، شهرام موحدی مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: یکی از سیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور افزایش صادرات فرآورده‌های خام دامی به منظور ارزآوری بیشتر بوده که در این راه تلاش شده از همکاری شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود.

او گفت: با همراهی دانش بنیان‌ها کارگاه‌هایی راه اندازی شده تا فرآورده‌هایی که پیش از این مصرفی نداشت، فرآوری و در قالب فرآورده خام دامی، صادر شود که این امر نه تنها در ارزآوری و اشتغالزایی موثر است بلکه به حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.

هرگونه فرآورده‌ای که از دام زنده یا دام کشتار شده به دست می‌آید، فرآورده خام دامی محسوب می‌شود که شامل فرآورده خام دامی خوراکی و غیر خوراکی است. هیچ فرآورده خام دامی بدون دریافت گواهی بین المللی دامپزشکی صادر نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، گفت: سال گذشته ۳۰ میلیون دلار، پنجه مرغ، پای مرغ، پودر گوشت، آلایش خوراکی مرغ، آلایش غیرخوراکی دام، پودرآب پنیر و خامه پاستوریزه، کنستانتره شیر، پر شترمرغ، پاچه گاوی و روغن صنعتی طیور، از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شد.

به گفته موحدی، در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ صادرات فرآورده‌های خام دامی افزایش یافت به طوریکه صادرات خامه پاستوریزه و استریلیزه، حدود ۷ برابر شد و صادرات پودر ماهی ۱۰۶ درصد، پای مرغ، ۸۵ درصد و پودر گوشت ۳۱ درصد افزایش یافت.

وی یادآور شد: عمان، ویتنام، تایلند، عراق، قطر، افغانستان، ارمنستان، پاکستان، سوریه، بنگلادش، امارات متحده عربی، گرجستان، کویت، مالزی، لبنان، رومانی، کنیا، سودان، استرالیا، روسیه و جمهوری آذربایجان مشتریان فرآورده‌های خامی دامی صادر شده از استان اصفهان بوده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید