Iranian Agriculture News Agency

تاکنون ۳٠ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شده است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه تا به الآن حدود ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشته است

تاکنون ۳٠ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی خریداری شده است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه تا به الآن حدود ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشته است، گفت: در استان برای خرید گندم از ۱ کیلوگرم تا ۱ میلیون تن آماده هستیم در این راستا ۴۷ مرکز فعال تا پایان شهریور وجود دارد.

محسن ضیایی، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان پیرامون سهم اصفهان در خرید گندم تضمینی اظهار کرد: برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۰۰ هزار تن برای خرید است که اگر این اتفاق بیفتد ۴.۵ برابر سال گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا به الآن حدود ۳۰ هزار تن گندم خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشته است، تصریح کرد: در استان برای خرید گندم از ۱ کیلوگرم تا ۱ میلیون تن آماده هستیم در این راستا ۴۷ مرکز فعال تا پایان شهریور وجود دارد و تا هر زمانی که نیاز باشد تمدید می‌کنیم تا تمام گندم کشاورزان به دولت تحویل داده شود.

ضیایی با تاکید بر اینکه پرداخت وجه گندم‌ها سراسری است و در دست هیچ استانی نیست، توضیح داد: روال به این صورت است که کشاورز گندم خود را به مراکز استان‌ها تحویل می‌دهد بلافاصله مشخصات او به بانک کشاورزی داده می‌شود و در نهایت بانک کشاورزی تهران هر مقداری که دولت پول آن را شارژ کند به نوبت به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با بیان اینکه  طبق این مدل پرداخت ممکن نیست که حساب یک استان زودتر از استان دیگر تحویل داده شود، خاطرنشان کرد: مدت زمان پرداخت بستگی به مبلغی دارد که دولت شارژ می‌کند و برنامه‌ریزی خاصی برای پرداخت نداریم زیرا در دست استان‌ها نیست.

وی پیرامون قیمت خرید گندم از کشاورزان یادآور شد: قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان اصل خرید و هزار تومان نیز پاداش برای افرادی است که گندم خود را تحویل دولت دهند یعنی در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و در نهایت و برای فروش آن نیز فعلا با ۲ نرخ هر کیلوگرم ۶۶۵ تومان یارانه‌ای نوع یک و ۹۰۰ تومان یارانه نوع ۲ برای نان مردم به نانوایان تحویل داده می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید