Iranian Agriculture News Agency

اصفهان دارای ۷۸ واحد سازنده ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ۷۸ واحد و مجموعه تولیدی و خدماتی ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی در زیر مجموعه‌های این صنعت در استان فعالیت می‌کنند.

اصفهان دارای ۷۸ واحد سازنده ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: ۳۲ واحد از این مجموعه‌های مرتبط با ماشین‌آلات و ادوات صنعت کشاورزی، در بخش زراعت و باغبانی، ۲۵ واحد در بخش دام و طیور و آبزیان و ۲۱ واحد در بخش تجهیزات آبیاری تحت‌فشار فعالیت دارند.

وی با اشاره به توانمندی تخصص اصفهان در تولید انواع تجهیزات کشاورزی بخصوص در بخش‌های زراعی و باغی اضافه کرد: بخش قابل‌توجهی از ماشین‌آلات موردنیاز استان‌های هم‌جوار و ارائه خدمات پس از فروش نیز در این منطقه انجام می‌شود.

رییس سازمان کشاورزی اصفهان بابیان اینکه استان دارای بیش از ۵۰ واحد ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: عملیات و طرح‌های گوناگون درزمینهٔ خاک‌ورزی ،کاشت، داشت و برداشت، تسطیح لیزری اراضی کشاورزی از سوی این واحدها در استان‌های مختلف انجام می‌گیرد.

مرادمند با اشاره به کُمباین به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ماشین‌آلات کشاورزی تصریح کرد: استان اصفهان دارای بیش از ۴۰۰ دستگاه انواع کمباین است که با توجه به اینکه فصل برداشت محصولات کشاورزی در مناطق مختلف فرق دارد، به‌غیراز اصفهان در استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان نیز فعالیت می‌کنند.

وی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان(ضریب استفاده از وسایل و ادوات مکانیکی برای تولیدات کشاورزی) را ۲.۲۳ اسب بخار در هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است که خود نقش مهمی در بهبود کمی تولیدات و کیفیت محصولات خواهد داشت.

 استان اصفهان با داشتن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان، ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی این دیار نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و به‌طور عمده شامل انواع سیب‌درختی، انار،به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید