Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت تجهیز سالانه ۱۰ هزار هکتار از مزارع اصفهان به سامانه‌های جدید آبیاری وجود دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: ظرفیت تجهیز سالانه ۱۰ هزار هکتار از مزارع این استان به سامانه‌های جدید آبیاری با هدف بهره وری در مصرف آب وجود دارد.

ظرفیت تجهیز سالانه ۱۰ هزار هکتار از مزارع اصفهان به سامانه‌های جدید آبیاری وجود دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: اصلی‌ترین چالش برای توسعه سامانه‌های جدید آبیاری، کمبود اعتبارات و تسهیلات است که می‌طلبد این بخش مهم در سطح ملی موردحمایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به‌کارگیری سامانه‌ها در زمین‌های کشاورزی استان تاکنون به میزان ۱۲۴ هزار هکتار محقق شده است و در این زمینه رتبه اول اجرا در سطح کشور راداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: ازآنجاکه منابع آبی در استان با افت قابل‌توجهی روبه‌روست لذا اجرای هرگونه طرحی که بتواند بهره‌وری آب را افزایش دهد و از سوی دیگر سبب کاهش تولید نیز نشود از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرادمند، بهره‌گیری از کانال‌های آبیاری عمومی را از دیگر امکانات بهره‌وری در مصرف آب عنوان کرد و گفت: اکنون چهار هزار و ۸۵۱ کیلومتر کانال آبیاری عمومی در استان وجود دارد و در صورت تأمین منابع مالی قادر خواهیم بود سالانه ۲۴ کیلومتر دیگر به آن اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: مطالعات طرح‌های آبی در استان به‌خوبی پیش رفته است و تأمین اعتبارات سبب تسریع در اجرای این‌گونه پروژه‌ها که نیاز ضروری استان است خواهد شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید