Iranian Agriculture News Agency

شهرستان اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید در سطح استان اصفهان

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: شهرستان اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید در سطح استان اصفهان را در اختیار دارد.

شهرستان اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید در سطح استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا  در استان اصفهان ، شفیعی سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با اشاره به رتبه اول اردستان در تولید مرغ در سطح استان‌، تاکید کرد :۱۸ درصد تولید کل گوشت سفید استان اصفهان مربوط به اردستان است، در گذشته تعداد واحد فعال مرغداری ۹۶ واحد بود که در حال حاضر ۱۲۳ واحد مرغداری فعال گوشتی داریم.

وی بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی به صورت میانگین در هر دوره پرورش چهار میلیون و ۸۰۰ قطعه در شهرستان اردستان است که رقم بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: کاری را که در طی چند سال گذشته شروع کردیم بحث تولید و کشت گیاهان دارویی است که جزو گیاهان کم آب محسوب می‌شود و به صورت کشت‌های کم آب در توسعه کشت قرار گرفته و تسهیلات کم‌بهره نیز در نظر گرفته شده است.

شفیعی ادامه داد: تأسیس گلخانه‌ها شامل گلخانه‌های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس می‌شود که با توجه به کم آبی در شهرستان و افت سفره‌های آب زیرزمینی می‌تواند در بحث تولید بسیار مفید باشد.

وی تصریح کرد: در زمینه ادوات کشاورزی، حدود چهارده هزار و ۵۳۳ میلیون ریال تسهیلات کم‌بهره به بهره برداران پرداخت کرده‌ایم.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان بیان کرد: در خصوص اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته با توجه به وجود اعتبارات کم در استان، حدود ۴۷۸ هکتار طرح انجام دادیم که مبلغ اعتبار بلاعوض دولتی که در شهرستان آوردیم حدود ۷۷ میلیارد تومان بود.

شفیعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هم حدود ۵۰۰ هکتار در دست اقدام است که امید می‌رود کارهای اداری و مطالعاتی آن انجام شود و به مرحله اجرا برسد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید