Iranian Agriculture News Agency

سالیانه ۲۷۰ هزار تن محصولات زراعی در اردستان تولید می‌شود

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان گفت: سالیانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن محصول‌های زراعی شامل گندم، جو و صیفی‌جات در این شهرستان تولید می‌شود

سالیانه ۲۷۰ هزار تن محصولات زراعی در اردستان تولید می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اسحاق شفیعی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان افزود: محصول‌های تولید شده علاوه بر مصرف داخل شهرستان به سیلوها و بازارهای شهرها و استان های دیگر ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه‌ مهمترین محصول باغی اردستان انار با تولید سالیانه ۱۲ هزار تن است، ادامه داد: سطح زیر کشت این محصوصل در شهرستان یک هزار و ۱۵۰ هکتار و دارای رتبه نخست استان اصفهان است.

به گفته وی، تولید پسته در اردستان با سطح ۲ هزار و ۹۲۷ هکتار رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده و تولید گردو، بادام، زعفران و گل محمدی نیز جایگاه خوبی در شهرستان دارد.

فعالیت ۱۴۴ واحد مرغداری گوشتی و تخم‌گذار در اردستان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان از فعالیت ۱۴۴ واحد مرغداری شامل ۱۲۳ واحد گوشتی، هشت واحد تخم‌گذار و سه واحد پرورش پولت (نیمچه تخم‌گذار) خبر داد و اظهار داشت: برای هر دوره جوجه‌ریزی افزون بر چهار میلیون و ۲۵۰ هزار  قطعه جوجه گوشتی با تولید ۳۰ هزار تن گوشت مرغ و ۵۷۰ هزارقطعه مرغ تخم‌گذار با تولید هفت هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۸ درصد مرغ گوشتی استان اصفهان در اردستان تولید می شود، اضافه کرد: این شهرستان در این خصوص رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است؛ همچنین ۱۲۰ هزار قطعه انواع ماکیان نیز در شهرستان تولید شده است.

شفیعی ادامه داد: سالیانه پنج هزار تن شیر خام، یک‌هزار و ۳۵۰ هزار تن گوشت قرمز، ۷۰ تن پشم، کرک و مو در اردستان تولید و به بازار عرضه می‌شود و ۸۶۶ کلنی زنبور عسل سالیانه پنج تن عسل تولید می‌کند.

به گفته وی، ۱۵ هزار قطعه ماهی با تولید ۲۲ تن ماهی و ۴۶ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی زینتی و در مجموع ۵۵ هزار و ۵۰۰ تن محصولات دامی در اردستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

پرداخت  ۲۵ میلیارد تومان کمک‌ بلاعوض به طرح‌های آبیاری کم‌فشار

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان از پرداخت ۲۵ میلیارد تومان کمک‌ بلاعوض دولت به طرح های آبیاری کم فشار همراه با نوار تیپ‌ خبر داد و گفت: حدود سه میلیارد تومان تسهیلات خرید ۶ دستگاه تراکتور و یک‌ونیم میلیارد تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده است.

شفیعی افزود: ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای ساخت گلخانه بزرگ مقیاس و افزون بر ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان برای ‌۱۷۵ پرونده دامدار کارت در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در رابطه با تامین سرمایه در گردش دام و طیور در سال جاری ۲۳۵ پرونده به مقدار ۱۷۳ میلیارد تومان به بانک معرفی شده است مه۵۲ پرونده مصوب و ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده و اردستان پس از اصفهان و کاشان، رتبه سوم استان را دارد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان اضافه کرد: در بخش صنایع تبدیلی بزرگ ۲۰ میلیون تومان و مشاغل خانگی ۱۰۰ میلیون تومان به پنج نفر پرداخت شده است.

توزیع حدود ۴۰۰ تن کالای تنظیم بازار در اردستان 

شفیعی گفت: از ابتدای واگذاری مسوولیت توزیع کالاهای تنظیم بازار به جهاد کشاورزی تاکنون افزون بر ۴۰۰ تن کالا غیر از آرد نانوایی در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی افزود: این کالاها شامل برنج تایلندی، هندی، پاکستانی، شکر سهم خانوار و صنف و صنعت، قند، نبات، مرغ منجمد، گوشت منجمد گوساله، تخم مرغ و روغن نباتی است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی اردستان در خصوص توزیع آرد تصریح کرد: این مورد نیز با نظارت دقیق و طبق سهمیه ناتوایی‌ها توزیع می شود و بازرسان بر نحوه پخت و توزیع نان نظارت دارند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفرجمعیت و ۲۵ هزار و ۷۶۱ هکتار زمین کشاورزی و باغی در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید