Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۳۰ طرح کشاورزی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌‎شود

تکمیل و اجرای ۳۰ طرح کشاورزی با اعتبار مورد نیاز سه هزار میلیارد تومان برای سفر آتی رییس جمهور به این استان پیشنهاد شده است.

اجرای ۳۰ طرح کشاورزی اصفهان در سفر رییس جمهور به این استان ارائه می‌‎شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سعید باقرزاده افزود: طرح‌های در نظر گرفته شده شامل موضوع های مختلف از جمله مرمت و بازسازی قنات‌ها، تکمیل سامانه‌های جدید آبیاری، تکمیل کانال‌های آبیاری و انتقال آب با لوله و تکمیل کانال‌های آبیاری عمومی در سراسر استان است.

وی ادامه داد: تکمیل شتاب‌دهنده نوآوری دانش‌بنیان کشاورزی، تکمیل مرکز نژاد بز بومی، ترویج روش‌های نوین کشاورزی، الگوی کشت و افزایش بهره‌وری و فناوری اطلاعات، تامین طرح سلول خورشیدی و انرژی‌های نو برای عشایر پروژه های دیگر را تشکیل می‌دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش منابع طبیعی نیز اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری، اجرای طرح‌های مقابله با بیابان‌زایی، احیای مراتع و صیانت از جنگل‌ها پیش‌بینی شده‌ است.

باقرزاده تصریح کرد: امیدواریم با نگاه ویژه مسوولان رده بالای کشوری به بخش کشاورزی و بهره‌برداری از این طرح‌ها، شاهد پیشرفت چشمگیر در بخش کشاورزی استان باشیم.

استان اصفهان با داشتن ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل پنج درصد از مساحت استان، ۳.۵ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است و با برخورداری از شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک آن خرما، انار و پسته و در مناطق سرد و کوهستانی‌اش بادام و گردو و در مناطق معتدل و معتدل سرد، انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی این دیار نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار،به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید