Iranian Agriculture News Agency

۷ هزار تن مرغ منجمد در اصفهان ذخیره شد

شرکت پشتیبانی امور دام در جهت حمایت از تولید و مصرف کننده، مازاد عرضه مرغ را از باراز جمع آوری می کند .

۷ هزار تن مرغ منجمد در اصفهان ذخیره شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند، در حاشیه سفر به شهرستان اردستان اظهار کرد: بر اساس قانون از دی ماه سال گذشته مسئولیت تامین اقلام اساسی مصرفی خانوار و مباحث فراوانی وجود آنها و تنظیم بازار و همچنین موضوعات مربوط به آرد و نان به وزارت جهادکشاورزی محول شده است.

وی با اشاره به سیاست های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و مردمی سازی یارانه‌ها در کشور، افزود: با توجه به اینکه یکی از وظایف جهادکشاورزی تامین کالاهای اساسی است، قبل از سال جدید هیچ گونه کمبود مواد غذایی در سطح استان وجود نداشته است. همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده شرکت پشتیبانی امور دام در جهت حمایت از تولید و مصرف کننده، مازاد عرضه مرغ را از باراز جمع آوری می‌کند که در این راستا بیش از ۷ هزار تن مرغ منجمد مازاد بر نیاز مصرف استان ذخیره شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در اصفهان مرغ گرم به میزان قابل توجهی تولید و تخم مرغ بیش از یک و نیم برابر نیاز استان تولید می‌شود، گفت: همچنین این استان رتبه اول تولید شیر و محصولات وابسته به آن مانند شیرخشک را دارد.

مرادمند با اشاره به برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برای حمایت از تولید کننده گفت: با برنامه ریزی‌هایی که دولت انجام داد اعلام شد تا ۲۱ اردیبهشت که موضوع مردمی سازی یارانه‌ها اجرا شد هر میزان نهاده‌ای را که دولت با ارزش ترجیحی به تولید کنندگان بدهکار بوده است تامین و در اختیار آنها قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان اصفهان حدود ۵۱۳۰ نفر به بانک عامل معرفی شدند تا بتوانند تسهیلات دامدار کارت‌های خود را با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۰ میلیارد تومان دریافت کنند. در حال حاضر استان اصفهان با ارئه ۶۲۵ طرح به ارزش ۲۲۶ میلیارد تومان جهت دریافت ارز نیمایی رتبه اول کشور را در این بخش دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید