Iranian Agriculture News Agency

۱۰ هزار هکتار از باغ‌های استان اصفهان در معرض تنش آبی قرار دارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اعلام کرد: ۱۰ هزار هکتار از باغ‌های استان، امسال در معرض تنش آبی قرار دارد که رسیدگی به آنها برای جلوگیری از خشک شدن در اولویت اقدامات ما قرار گرفته است.

۱۰ هزار هکتار از باغ‌های استان اصفهان در معرض تنش آبی قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمدرضا رییس‌زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان  با بیان اینکه مساحت باغ‌های استان اصفهان ۸۵ هزار و ۴۰۰ هکتار است، افزود: سال قبل حدود ۴۰ هزار هکتار معادل نیمی از آنها با تنش آبی روبه‌رو بود اما این چالش امسال کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ وضعیت خشکسالی تا حدی پیش رفت که برای نجات درختان، آبیاری سیار در چند نوبت انجام گرفت، اما امسال با توجه به برنامه‌ریزی برای تخصیص آب از رودخانه زاینده‌رود در نوبت‌های مختلف، خطر نابودی باغ‌ها کاهش یافت.

رییس‌زاده با اشاره به به تداوم خشکسالی در استان و بهار کم بارش سال جاری تصریح کرد: از همین رو توسعه باغ نخواهیم داشت اما حفظ باغ‌های موجود استان اهمیت بالایی دارد و بطور جدی این کار را دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اصلاح باغ، بهبود کیفیت محصولات و اقداماتی که سبب افزایش بهره‌وری و تولید می‌شود از دیگر برنامه‌هایی است که در ماه های پیش رو دنبال خواهیم کرد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: از وسعت کل باغ های استان، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مربوط به گلخانه‌هاست و هفت هزار و ۸۰۰ هکتار نیز به مزارع کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۹۳۸ هزار تُن انواع محصولات باغی و گلخانه ای در استان برداشت شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید