Iranian Agriculture News Agency

قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ روند کاهشی داشته است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در مورد وضعیت گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار توضیحاتی داد.

قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ روند کاهشی داشته است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست  اظهار کرد: مرغ به فراوانی در بازار وجود دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: با برنامه ریزی های خوبی که در مجموعه تولید کنندگان و جهادکشاورزی صورت گرفته بود تولید مرغ به مقدار کافی وجود دارد و جواب نیاز استان را می دهد.

ایراندوست بیان کرد: با توجه به عرضه و تقاضایی که پیش آمده و با وجود قیمت مصوب مرغ که ۵٩ هزار و ٨٠٠ تومان بود و ما با تولید قابل توجهی مواجه شدیم خود متولیان امر از اتحادیه مرغداران که حلقه اول تولید را تشکیل می دهند، قیمت را کاهش دادند تا بتوانند رفاه بیشتری را برای مردم بوجود آوردند و بتوانند همراهی بیشتری با اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها انجام دهند.

وی افزود: به همین جهت قیمت گوشت مرغ را کاهش دادند و این روند در باقی حوزه ها نیز در حال انجام است، در این صورت در آینده نزدیک علاوه بر فراوانی در تولید، روند کاهشی قیمت ها را شاهد خواهیم بود.

حسین ایراندوست اذعان کرد: در حال حاضر مرغ و تخم مرغ روند کاهشی به خود گرفته است، بدون شک در باقی حوزه ها نیز همین روند خواهد بود و ما با این فراوانی محصولی که داریم دغدغه ها و نگرانی ها رفع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با این شرایط عرضه افزایش پیدا می کند و شاهد افزایش قیمت ها نخواهیم بود، حتی پیش بینی می کنیم در خیلی از موارد با کاهش قیمت مواجه شویم.

ایراندوست تصریح کرد: در چند روز گذشته با تفکر اینکه ممکن است اقلام گران شود مردم به نوعی بیش از آنچه که نیاز واقعیشان بود این محصولات را خرید کردند و به نوعی یک انبار خانگی شکل گرفت و حال تا چند روز دیگر نیازی به خرید ندارند.

وی افزود: طبیعتا زمانی که اندوخته هایشان تمام شود بازار روند عادی خود را پیش می گیرد، تولیدکنندگان عرضه محصول خواهند داشت و مردم با خیالت راحت محصولات را با قیمت مصوب یا حتی کمتر از قیمت مصوب می توانند تهیه کنند.

حسین ایراندوست خاطرنشان کرد: روغن نیز به این دلیل که داشت مشمول تغییر قیمت می شد، مدت زمانی لازم بود تا هماهنگی ها انجام شود و قیمت ها تغییر کند.

به گفته این مقام مسئول ١۵٠ تن روغن روانه بازار شد و این رویه ادامه پیدا خواهد کرد، اگر به فروشگاه های زنجیره ای سر زده شود، شاهد خواهید بود که قفسه ها مملو از روغن است، این وضع در شهرستان ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد تا واحدهای صنفی نیز روغن را با قیمت های مربوطه دریافت و پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید