Iranian Agriculture News Agency

کمبود کالای اساسی در اردستان نداریم

قند و شکر هم به «رهتاب» رفت

مردم هیچ گونه نگرانی درخصوص کمبود کالاهای اساسی در سطح شهرستان نداشته باشند چراکه اقلام مورد نیاز تأمین شده است.

کمبود کالای اساسی در اردستان نداریم

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان اصفهان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: مردم هیچ گونه نگرانی درخصوص کمبود کالاهای اساسی در سطح شهرستان نداشته باشند چراکه اقلام مورد نیاز تأمین شده است.

 اسحاق شفیعی  اظهار داشت: اکنون در وضعیت خاصی از نظر تأمین کالاهای استراتژیک کشور قرار داریم و هرگونه درج خبر اشتباهی موجب ایجاد جو متشنجی در کشور و سطح شهرستان می‌شود بنابراین رسانه‌ها در این خصوص دقت لازم داشته باشند.

وی افزود: طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هنوز ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف نشده و مردم باید خودشان کمک کنند تا این کاری را که دولت شروع کرده، به سرانجام برسد و جلوی رانت و گران‌فروشی ها گرفته شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان ادامه داد: به ما اعلام شده است که با دستور دادستان از انبارهایی که اقلام خوراکی را پنهان کرده‌اند بازدید و آنها را جمع‌آوری کرده و بین مردم توزیع کنیم.

وی تاکید کرد: در ارتباط با تبیین مسائل مربوط به معیشت، رسانه‌ها، امامان جمعه و جماعت نقش مؤثری در ایجاد آرامش در جامعه دارند.

شفیعی تصریح کرد: در یکی دو روز آینده علاوه بر برنج و برخی دیگر اقلام، قند و شکر نیز باید در سامانه رهتاب ثبت شود.

وی یادآور شد: همکاران ما و اداره صنعت و معدن روزانه در حال بازدید از اصناف هستند و رسانه‌ها و مردم هرگونه تخلفی را که از اصناف مشاهده کرده‌اند اعلام کنند تا مشکل رفع شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: مردم هیچ گونه نگرانی در خصوص کمبود کالاهای اساسی در سطح شهرستان نداشته باشند، اقلام مورد نیاز تأمین می‌شود و مردم کمک کنند تا این دوران را پشت سر بگذرانیم.

شفیعی تاکید کرد: مرکز اعلام قیمت‌ها در سطح شهرستان در خصوص اقلام خوراکی فقط جهاد کشاورزی است و سعی داریم راهکارهایی را ارائه کرده و به آن عمل کنیم که مردم در آرامش باشند و نگرانی آنها کم‌تر شود.

وی تصریح کرد: از فروردین ماه تاکنون حدود ۱۰ هزار کیلو برنج تایلندی بین ۷۰ عامل توزیع، پخش شده که در شهر اردستان ۴۶ درصد، بخش زواره ۳۰ درصد و ۱۶ درصد مهاباد است.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: مقدار توزیع اقلام خوراکی در هر بخش و شهرستانی به نسبت سرانه جمعیت اعلامی است و عوامل توزیع در سطح شهر اردستان ۴۲ مغازه یا فروشگاه، زواره ۱۹ مغازه و مهاباد ۱۱ فروشگاه است.

شفیعی ادامه داد: مقدار برنج هندی ۲۰ تن و پاکستانی هشت تن بوده که به همین نسبت توزیع شده است، برای شکر سهم خانوار ۲۱ تن، شکر سهم صنف و اصناف ۲۶ تن و ۲۵ تن قند توزیع شده است.

توزیع ۲۷ تن روغن در سطح شهرستان

وی با اشاره به توزیع ۲۷ تن روغن در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: مواد اولیه روغن در گمرک وجود دارد و بارگیری‌های آن برای کارخانه‌ها انجام شده و ممکن است نرخ جدید اعمال شود اما سهمیه روغن‌های قبلی با نرخ قبلی توزیع می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان ادامه داد: در جلسه‌ای که به صورت وبیناری با وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشوری داشتیم، مسئولان قضائی اعلام کردند که از این به بعد قاضی سیار همراه تیم‌های بازرسی از اصناف باشد و در همان موقع حکم مربوطه صادر و اجرا شود.

شفیعی در خصوص محاسن آزادسازی آرد، تصریح کرد: در این شرایط آرد آزاد به نانواها داده می‌شود، دستگاه‌های پوز را ثبت نام کرده و هر فردی که برای خرید مراجعه می‌کند نان را به قیمت دولتی خریده و همچنین کد ملی فرد نیز ثبت می‌شود و نانوا نیز بر اساس فروش خود در ماه، پایان هر ماه یارانه خود را دریافت می‌کند.

جلوگیری از خرید و فروش آرد قاچاق

وی ادامه داد: با روش آزادسازی آرد دیگر بحث قاچاق و خرید و فروش آن در میان نیست، همچنین در خصوص نهاده‌های دامی نیز دامدار باید به تعداد دام‌های سرشماری شده نهاده خود را تحویل بگیرد و از طریق دامدار کارت نیز یارانه واریز می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی اردستان با بیان اینکه همچنان توزیع نهاده‌های دامی ادامه دارد، یادآور شد: تا به امروز نیز توزیع نهاده‌های دامی با ارز ترجیحی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای دامداران انجام شده و فعلاً مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

شفیعی بر ضرورت داشتن دامدار کارت برای دامداران تاکید و گفت: دامدارانی که تاکنون نسبت به گرفتن دامدار کارت اقدام نکرده اند هرچه سریع‌تر برای ثبت‌نام مراجعه کنند چرا که اگر قرار باشد یارانه برای دامداران پرداخت شود از طریق همین کارت است.

وی در خصوص نانوایی‌ها بیان کرد: نانوایی‌ها در خصوص تعطیلات غیرمترقبه ای که ممکن است برایشان ایجاد شود هماهنگی لازم را انجام دهند، همچنین تصمیم گرفته‌ایم زمانی که پخت نمی‌کنند سهمیه آرد آنها را کم کنیم.

سرپرست جهاد کشاورزی در ارتباط با تسهیلات ابراز داشت: دو منبع از منابع سامانه تسهیلات در حال حاضر باز است که یکی منابع داخلی است که دامداران استفاده می‌کنند و دیگری منابع تبصره ۱۸ است که گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و غیره می‌توانند ثبت نام کنند.

شفیعی تاکید کرد: فعلاً تا زمانی که اعلام رسمی و به صورت مکتوب انجام نشود هیچ افزایش قیمتی نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید