Iranian Agriculture News Agency

تولید مازاد محصولات لبنی و پروتئینی در استان اصفهان

اصفهان به عنوان نخستین تولید کننده محصولات دام و طیور کشور پاسخگوی نیاز داخلی استان و دیگر شهر‌ها است.

تولید مازاد محصولات لبنی و پروتئینی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه این استان نخستین تولید کننده کشور در تولید تخم مرغ و شیر است گفت: در این استان روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود، اما مصرف روزانه در استان کمتر از ۱۹۰ تن است.

حسین ایراندوست افزود: تولید روزانه شیر در استان اصفهان بیش از پنج هزار تن و مصرف روزانه آن کمتر از یک سوم این میزان است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۵ هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود در حالیکه مصرف سالانه آن بیش از ۱۵۰ هزار تن است ادامه داد: در فروردین ماه حدود هشت و میلیون جوجه مرغ گوشتی در واحد‌های مرغداری استان تولید شده که به زودی وارد بازار می‌شود.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه هم تولید جوجه گوشتی از مرز پنج میلیون گذشته و تا آخر ماه به بیش از هفت میلیون جوجه می‌رسد گفت:هم اکنون پنج هزار تن مرغ گوشتی منجد هم آماده توزیع در بازار است.

ایراندوست با تاکید بر اینکه در زمینه تولید گوشت قرمز اصفهان رتبه دوم کشور را دارد افزود:میزان تولید سالانه گوشت قرمز در استان ۷۰ هزار تن و میزان مصرف حدود ۶۰ هزار تن است.

وی میزان مصرف ماهانه روغن خوراکی در استان اصفهان را هم ۲۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت:این در حالی است که ۶ هزار تن روغن خوراکی به این استان اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول اقتصادی هم گفت: با اجرای این طرح در آینده نزدیک تولید محصولات پروتئینی در استان رقابتی می‌شود و بهره بری افزایش می‌یابد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان این نکته را هم اضافه کرد که نهاده‌های دامی هم با تامین ارز آن با کیفیت و کمیت بیتشری در اختیار تولید کننده‌ها قرار می‌گیرد.

ایراندوست افزود: هم اکنون با توجه به میزان تولیدات محصولات پروتئینی در استان توان صادرات محصولات مازاد هم وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید